Monday, May 11, 2009

makan-makan dan sambutan hari ibu

TAK PUAS HATI KEMERA AKU NI NAPER LAH GAMBO GELAP-GELAP KER AKU YG TAK PANDAI AMIK GAMBO...EHHH SELALU OK APER..

Semalam, Ahad ada makan-makan keluarga kat rumah kakak di Selayang, oleh kerana tarikh tu bersamaan dgn Hari Ibu we all sambut sekalilah hari ibu di sana, meraikan semua-semua yg dah bergelar ibu. Kak Long, Kak Tija, kak Fauziah, aku dan Jaja. Buat kakak kat kg tuh kak Chak, kak Chik dan Kak Ta selamat hari ibu juga. Untuk adik yang belum bergelar ibu tuh cepat-cepatlah melangkah ke arah itu hehhehehhe...barulah boleh JOIN TO OUR CLUB...

Inilah kek yang dibeli oleh abang E, perasa coklat. Sedap...selepas we all makan nasi barulah potong kek.
Ini pula kek yang dibawa oleh Yue. Jadi ada dua biji kek ler yg we all makan semalam. Kenyang ngan kek lah nampaknya.

Ini pula barulah menu makan tengah hari. Mintak mahaplah gambo gelap. agaknya aku tak on flash kot...yg kat atas tu ulam-ulaman.

Diikuti menu pencuci mulut buah tembikai yer...

Menu seterusnya ialah sayur campur

Org perak+penang haruslah ada kari kepala ikan. Jgn terliuq sudah...

dah lah masakannya gelap..gambo plak gelap makin bertambah gelap. Yg ini menu daging masak kicap yer tuan-puan.
Yang terakhir ayam goreng berempah. yang ini aku paling sukalah sebab lepas makan boleh maratah ayam. Yg tak ada dlm gambar ttp ada dlm menu semalam ialah pajeri nanas, sambal belacan dan ikan masin.
Ohhh...ada lg agar-agar namanya...
Lepas dah makan-makan ada sesi bersembanglah..bergosip pasal artis sikit..sesi jual pinggan mangkuk...brg avon semualah. Selepas tu dah agak-agak dah kenyang dan boleh simpan makanan sampai ke malam barulah we all berangkat pulang.
Ttp siap ditapaw lagi tau untuk makan malam. Alhamdulillah tak yah dah masak untuk malam..tenkiu..tenkui tuan rumah. lepas ni kita serbu ke rumah kak Fauziah plak...pastu rumah sendirilah pulak ekkk...

/me: tahniah untuk anak buah, Angah atau nama penuhnya NurHafizah Mazlan kerana dapat tawaran ke Universiti Al-Azhar, Mesir. Masih berkira-kira nak pg ke tak..ttp mak-mak sedara dia pakat-pakat pujuk dia pi..bukan senang oohhh nak pi sana.









2 comments:

INTAN said...

x nampak gambo T...golap gulita...

a'way..hepi mothers day ye

Anonymous said...

gambo ayam goreng tu, sekali pandang sisi tepi..mcm muka org ada mulut mata ;p
hihihihi