Monday, May 25, 2009

dah pandai main berdua

"mama..mama...Aim," jerit Durrani memanggil aku yang ketika tu sedang basuh pinggan kat dapur. aku pun menjengahkan kepala ler tengok apalah yang dimainkan budak dua orang tuh. Rupa-rupanya Durrani bawa Fahim naik basikal, Fahim elok jer berdiri kat raga basikal belakang sambil pegang pemegangnya. Iskkk...memang tak caya sungguh sebab sebelum ni banyak kali juga jatuh. Kalau dia kat belakang memang aku akan pegang..penat juga ler mengikut kat mana dia pegi.


Durrani pula asyik gelak-gelak jer seronok sangat dapat bawa adik dia kat belakang basikal. Sebab sebelum ni memang aku pegang sebab dia tak kuat lagi kan...kalau dah betul-betul boleh jalan tu ok jugalah.
tengoklah muka fahim yg excited sangat tuh. aku biar jer dorang berdua tu main sambil pesan, " jangan bawa laju-laju tau...slow-slow jer..adik kecil lagi. nanti jatuh,"
"Iyer mama" katanya
Bila aku panggil nama nak ambil gambar bukan main suka lagi sengeh-sengeh. Dah boleh diharap dah..sebab dah tak jatuh..pandai pula fahim imbang badan.

Berhenti sekejap sebab nak alih siaran tv...si adik sibuk juga tu nak tengok

Penuh confident tuh pegang basikal..hehheheh..
tu plastik basikal pun tak buka keh..keh..keh..Durrani kata ," angan buka mama," aku pun tak buka ler...biar jerlah..gitu.



5 comments:

INTAN said...

pandai akak jaga adik dia.hehe

kirana said...

HIKHIKHIKHIK

COMEINYA FAHIM DIRI DLM RAGA TU HAHAHAH
SIB BAIK KECIK LAGI..TAKUT ROBOH JER..
BESTKAN BILA TIME DAH LEH MAIN SDIRI GINI...SONOK TGK DERANG ADA KAWAN

rynas said...

intan - yerlah ini time baik..kalau tak asyik gaduh jer..buat adik dia.

ana- tak lama lagi aisya dah leh main ngan aiman ler tuh. ttp jaga2 juga cam durrani suka buat adik kalau adik kacau dia main.

dyeiza said...

lepas nih mu belilah basikal besar skt..kecik ha bakul tue..

arediks92 said...

hahahhaha si fahim mesti igt jauh giler akak dia nak bwk jalan2...
gaya2 mcm nak berjalan jauh jer cara pgg beskal tu

Syabas! Fahim anda dah pandai imbang badan hehehhe