Monday, May 11, 2009

tolonglah adik ni..

Sedih baca email ni. Kepala adik Nurul ini ditebuk dan dimasukkan besi bagi menampung lehernya. Manakala lehernya ditebuk untuk saluran pernafasan, minuman dan makanan. Aku dpt dr email...

Assalamualaikum/ Salam sejahtera ,
Penulis sebagai mewakili ahli keluarga adik Nurul Aysha Safiya Samsulrizal( 4 tahun), merayu kepada sesiapa yang prihatin agar dapat membantu meringankan beban keluarga adik Nurul.
Adik Nurul baru saja selesai menjalani beberapa kali pembedahan penambahan tulang dibahagian leher akibat tulang leher patah (bukan akibat dari sebarang kemalangan atau penderaan tetapi oleh kerana tulang leher yang lembut dan tidak mampu menampung berat kepalanya dan salah satu faktor adalah kanak-kanak istimewa -down sindrom).
Beliau kini terpaksa menggunakan alat bantuan pernafasan yang berharga RM40,000 tidak termasuk kos-kos sampingan (tiub untuk membuang kahak dan air kencing, generator untuk membantu alat penafasan ketika bekalan elektrik terputus).
Memandangkan kos-kos sampingan agak tinggi, diharapkan sumbangan anda serba sedikit dapat membantu meringankan beban keluarga beliau. Jika tidak berkemampuan dari segi wang ringgit sekalipun, cukuplah dengan memanjangkan email ini kepada saudara2 yang lain. Setiap satu email yang anda fowardkan akan didermakan $0.01 kepada keluarga adik NURUL. Semoga usaha kita ini mendapat limpah berkat dari Allah swt....Wassalam! Hari ini dia susah, kita senang...esok lusa tak mustahil jadi sebaliknya dengan kehendakNYA!
Wallahua ' lam....


3 comments:

Anonymous said...

simpati tengok adik nurul ni. anak akak pun pernah masak wad time masih baby. Hanya Allah yang tahu perasaan time tu. Semoga Allah merahmati adik nurul..

en_me said...

siannyerrr..

rynas said...

mama bila tgk baby masuk wad mmg sian kalau boleh biarlah kita ganti tmpt dia