Saturday, September 19, 2015

Menyusu anak 3 tahun dengan Shaklee

 Ni anak ketiga saya. Lahir secara csert. Melalui kelahiran yang sangat mudah, lepas jer keluar daripada bilik pembedahan dan sebaik saja ubat bius berkurang langsung tiada kesakitan seperti melahirkan yang pertama dan kedua, Syukur Alhamdulillah.
Malah ibu saya hanya menjaga saya seminggu saya selebihnya saya menguruskan diri saya sendiri drp urusan memasak, membasuh baju, melipat dan mengemas rumah.




Saya juga mengambil set kehamilan Shaklee sejak kandungan 3 bulan dan meneruskan ketika dalam pantang. Saya dapat rasakan perbezaan di antara kehamilan pertama dan kedua. memang banyak perbezaannya. Terutama kesakitan yang harus saya lalui ditambah kesan csert yang perlu dijaga rapi, begitu juga letih, penat dan lesu membuatkan adakala perasaan tidak tenang dan ceria.




Keadaan ini jauh berbeza ketika bersalin kali ketika. Pengambilan Shaklee sejak mengandung menyebabkan saya mampu menguruskan kerja rumah, menghantar anak-anak tiap pagi ke sekolah, kemudian ke pejabat yang jauhnya hampir 80km pergi dan balik setiap hari, menempuh kesesakan lalu lintas 1 jam setiap jari untuk sampai ke rumah namun dek kerana terasa badan kuat dan bertenaga menyebabkan mood menjadi riang dan ceria.



 Paling penting saya dapat menyusukan Fayadh sehingga usia 3 tahun dan setahun setengah secara eksklusif tanpa campuran susu formula. Saya sendiri kahum dengan diri saya. Ini kerana saya pernah ditugaskan ke Macau da Hongkong kemudian ke Jepun dalam tempoh saya menyusukannya. Namun berkat keingnan yang kuat ditambah suplemen yang saya ambil menyebabkan saya dapat menyusukan Fayadh sehingga 3 tahun Alhamdulillah.


Kini si kecil sudah berusia 3 tahun 2 bulan, sepanjang tempoh itu dia jarang demam dan selsema. Jika ada hanya perlu diberikan sedikit madu kemudian demamnya baik begitu saja. Mungkin kerana berkat menyusukannya menyebabkan dia mempunyai antibodi yang kuat.


Facebook: Mamarynas
Instagram: Mamarynas
Distributor ID Shaklee: 1212774
Call/Pm/wa: 012-6133596

No comments: