Thursday, May 21, 2009

sekali sekala melawat kg

Ni citer masa kat kg Ahad lepas. Selalu balik mmg jarang ler keluar melainkan kalau melawat rumah sedara mara jer. atau pun pegi kat pantai Bagan Lalang jer sebab itu ler yang paling dekat. Ahad lepas aku ajak pegi PD alah saja jalan-jalan jer..lagi pun nak mandi laut kureng suka sikit. Pastu laki aku kata panas lah...bla..bla..bla dan dia bawa ke satu tempat ni alah bukannya jauh sgt pun 10 minit cam tu jer dr rumah. First timelah sampai sini, pada hal dh kahwin 3 thn lebih dah. Tmpt ni namanya Jeti Lukut tmpat orng memancing. Dulunya kat sinilah orang nak ke seberang, ke P. Dickson. Tgk tu sampan-sampan lama...cantik permandangannya..walaupun semua dah buruk-buruk
Ada kedai makan, ttp masa datang tu tutup plak. rasanya buka malam kot.

Durrani takut giler jalan atas papan yang jarang-jarang, nampak air laut kt bawah tuh. Nangis2 minta dukung.


haruslah bergambarkan walaupun muka tak sememeh tuh...keh..keh..keh...

Aku bersama anak-anak dan Angah
bot mmg banyak ler kat sini, orang memancingkan. kat Lukut ni mmg terkenal dgn tempat memancing
gambar kapal terbang pun amik, Durrani ler xcited tgk kapal terbang, maklumlah kalau balik kg lebih kurang 10 minit sekali kapal lalu, sebab dkt dgn KLIA kan
Air laut pun ok bersih jer..hijau jer. Kalau matahari dan turun lagi ler cantik sebab bercahaya dan nampak putih-putih macam buih kat permukaan laut tu.

hasil pancingan, ikan kerapu


Org2 yang suka memancing, sabar beb..nak dapat ikan
Wahhh gitu ....pelangi pun nampak uols...Masa kecik-kecik dulu orang kata jgn tunjuk pelangi tak elok...nanti jari kudung hahhahaha...tak logikkan..tapi percaya jugak.

Itu Jeti seberang, situ pun tempat memancing juga.
banyak citer sejarah kat kampung suami aku ni, Bukit Pelanduk. kalau saper2 masih ingat peristiwa JE, kat sinilah. Ttp kalau tanya dia dia malas nak citer sebab dah tak nak ingat citer tu. "biarlah jadi sejarah" katanya.













3 comments:

niza said...

cantikla view...tenang jek...

~wAniE~ said...

waaa best nyer dpt p tmpt2 cm nie..hehhe..laen kali ajk wanie sekali yer..hehheheh

INTAN said...

mendamaikan gitew