Thursday, May 28, 2009

walker atau tidak???

Update perkembangan Fahim, 1 Jun ni masuk 11 bulan. Wahh lagi sebulan jer dah setahun ekkk..cepat jer. Masih belum boleh berjalan, cuma melangkah setapak dan dua tapak jer. belum ada keberanian nampaknya.

Ni gambar dlm walker, sebelum ni tak pernah masukkan dlm walker pun sebab dia tak nak, ni pun ada unsur paksaan. Lepas tu baru ler dia gerak tolak-tolak kaki, ttp 5 minit jer pastu mulalah merengek-rengek nak keluar..,"iskkk tak senang mama tau," Orang kata kalau dalam walker cepat jalankan...ada pula orang kata jangan guna walker..entahlah mana satu betul. Masa Durrani dulu pun dia tak nak juga masuk walker..belajar jalan sendiri jer sebab itu setahun 2 bulan baru ler jalan betul-betul. rasanya fahim pun sama juga kot.

Setiap baby perkembangan lain-lain. Ada cepat jalan, lambat cakap, ada lambat jalan cepat yg lain. Sebab itu ler kalau anak lambat memulakan sesuatu tu jgn risau ler...as long as kalau lambat sampai 2,3 tahun tu patut ler ambil tindakan. Ada juga yg skip sesuatu macam tidak merangkak dan terus berjalan, itu pun perkara normal juga.

Cukup sukalah sengih-sengih
Sudu plastik yang suka dimasukkan ke mulut
kalau dlm walker tertonggeng-tonggeng nak kuar ttp setakat ni belum pernah terbalik ler
siap ada pisau mainan tuh

7 comments:

Raja Radiah said...

Salam rynas.slmt berkenalan dr kak radiah...seronok baca artikel rynas...boleh gelak srg2...hehe

arediks92 said...

hahahha anak mu semakin macho la ;p

rynas said...

kak radiah ~ salam kenal kak. gelak jgn tak gelak kak ekkekekek

aton~ hahhaha macho ka..suka nangis tu, bb sitter aku kata budak notti

INTAN said...

ilhan dulu leh jln masa setaun...adik lak awal....9 bulan...

yOkOyOpOyO said...

salam rynas.. nak menyinggah nih.. senang nye menyengih anak teruna rynas nih.. geram tengok gigi atas bawah dia tuh.. comel giler.. :p

yOkOyOpOyO said...

rynas, nak tanya pasal entry laksa tuh.. nape org lepas beranak tak leh makan laksa ekk? saya selamber je makan laksa, mak tak de plak menegur.. kompius.. heheh :)

rynas said...

yokoyopoyo~ sebenarnya pantang bersalin ni ikut negeri juga. saya rasa negeri sebelah selatan dan kaw. pantai timur mmg takdernyer pantang laksa ni selalu belah utara yg kuat. itu pun ikut org jugak...mak saya kata tak baik untuk urat. mengembangkan urat gitu ler..ttp sejauh mana tak elok wallahualam..sebab benda2 ni kita rasa bila dah tua nanti