Wednesday, May 6, 2009

mempelam oh mempelam

Masa balik kampung baru-baru nie teruja tengok mempelam yang bergayutan kat pokok depan rumah tuh. Tiap pagi mesti ada buah yang jatuh. Ttp sayang bila masak dalamnya berulat nampaknya cantik diluar ttp buruk di dalam, Ttp kalau bernasib baik dpt yang betul2 elok mmg puaslah makan.

Nampak tak buah mempelam yang bergayutan tinggi-tinggi tuh. geram jer tengok mulanya nak kait sikit jerlah ttp last2 jadi banyak sebab nak bagi kat adik beradik kat sini.
Durrani pun bukan main lagi suka jer nak kumpul mempelam yg jatuh masuk dalam baldi sambil mengira ada berapa biji semuanya. Dongak kot-kot ada mempelam masak.

Tu dia pengait buah mempelam sudah datang, selepas menanggalkan skirt nyer.

Boleh jadi duta mempelam tak saya ni????
Inilah mempelam yang sudah berjaya dikait oleh suamiku. sabar ya wahai kakakku mempelam ini akan sampai juga ke rumah anda Sabtu ini. Orang Sarawak mintak mahap lah yer...




3 comments:

Cik Elie said...

hai ti...tadi baru aku dok menyebut pasal mempelam dlm blog aku..tiba2 baca ko nyer bolg pun kisanya mempelam juga...harap2 masa aku balik kg nti..masih bnyk le buahnya..gian ni nak menjolok buah mempelam depan umah aku tu

dyeiza said...

Ni yang buat den marah nih..buat den terliur je nih..Peh..sedap nih makan ngn sambal kicap..terasa sampai ulu hati...Pos ar skt..

aD said...

uiii sedapnya pelam... balik nih nak paksa hubby cari lah :)