Wednesday, May 27, 2009

rajinnya dia

Harap-harap rajin sampai ke besar ler jgn masa kecil ni jer rajin sok besar tak nak buat kerja. Sekarang dah ada tabiat baru pula, nak basuh pinggan sendiri. aduh pening kepala nak melayan..kalau tak dibagi mulalah merajuk dan menangis. kalau dah bagi esok-esok mmg nak basuh lagi. Bukannya apa aku letih betul dukung dia...dah ler berat.

Last-last aku ambil ler kerusi biar dia tertonggeng-tonggeng sambil basuh pinggan.

tengok ler tu basuh sudu lepas makan. suka benau ler tu...kalau boleh semua pinggan mangkuk kat sinki tu nak basuh. tak perlah nanti mama dah boleh releks dah...

Habis semua nak dibasuhnyer...kalau tak ada pinggan dia buat2 ler ambil pinggan bersih nak basuh.."kaca tu pecah nanti," aku jerit juga. hari tu aku marah dia...nak basuh pinggan, pastu merajuk...siap nangis2 lagi sambil tutup muka. Bila pujuk2 dia kata, "tak nak mama," sambil membebel dlm bahasa Jepun yg sukar aku fahami, agaknya kutuk mama dialah tuh. lama juga ler merajuk..last2 diam sendiri. tu pun sebab ada Hagemaru.

7 comments:

arediks92 said...

uishhhh masak ayam goreng ker tu? siap bersudip bagai hahahha, kak utk selamat ko beli la mainan plastik tu biar dia basuh..bahaya lak kang main pinggan kaca jatuh kena kaki bagai :p

*budak ni mmg berat sungguh padat isi dia, hehe hari tu turun tngga aku dukung, igt ringan,,tp lenguh tngan hahaha

Anonymous said...

Sinki tu tinggi ... jaga keselamatannya.

Nani Cheras.

sweetfiza said...

budak dah mula satu benda tu bila x bagi merajuk ler jawapnya ...
tapi bahaya gak tu ....

ennieva fauzi said...

kecik2 lagi dah buat jasa :). HATI MULIA kata Siti Nurhaliza...

rynas said...

aton~ isk dah banyak yg plastik mana dia nak ehhh dia nak yg kita guna makan ler.

anon~ mmg tunggu pun masa dia basuh pinggan

sweetfiza~mmg pun biar sampai dia jemu buat benda lain plak.

benis~ budak kecik ni hati mulia sungguh hehheh

dyeiza said...

blhla mu rilekz skt..

INTAN said...

senang le x lama lagik idup hang