Thursday, May 28, 2009

jom berlosen

Aku pun tidaklah rajin menyapu losen, ikut rasa hati. tapi minah kecik ni malam tadi ntah dari mana dia jumpa losen Anakku tu terus jer dia sapu kaki. begitu excited sapu kat kaki dia. Pastu cium kat tangan, "wangilah mama," sambil senyum-senyum dan minta aku cium tangan dia. Aku pun suruh ler dia sapu losen kaki aku sekali...sonok juga bila kaki aku diurut oleh tangan yang comel itu.

Mula-mula tu dia pun tak tahu juga ini losen. Kdg-kdg dia ingatkan syampu atau minyak rambut so sapu kat kepala. Pernah juga gam cair tu dia sapu kat kepala sebab dia ingatkan minyak rambut ayah dia..maklumlah cair jer kan. Belum sempat bg tahu dah sapu rambut dah..5 minit kemudian rambut sudah menjadi keras.

Jadi aku katalah," yang ini losen, kena sapu kaki atau tangan," tu yang excited sapu kaki tu.

Lepas dah sapu elok jer dia simpan tmptnya semula, "mama simpan, ecok nak sapu lagi," esok tuh..ada hati ler minah ni nak berlosen lagi.

2 comments:

ennieva fauzi said...

macam2 la anak kon ni tie..macam2 perkara baru dia jumpa ek...bijak betul..live is so much interesting for her kan?

INTAN said...

pandai jaga kecantikan gitew