Wednesday, April 29, 2009

kemas sikit...

Ini memang aktiviti biasa kalau nak bercuti lama di kampung. Mengemas rumah. Bukannya apa sibuk-sibuk kemas tu nanti bila dah balik dr kampung tengok rumah kemas tak lah letih sangat. maklumlah lepas tu banyak benda nak kena buatkan basuh baju, lipat baju, kemas beg segala yg berkaitanlah.
Aktiviti pertama dimulakan dengan mengemas rak..hahhaha rak ni memang tak pernah berkemas betul aku kemas, ada yg sepahkan..aku susun ada yang main tarik2 jer..maklumlah banyak tangan hehhehe terutamanya tangan si kecillah.

kalau tak caya tengoklah bahagian majalah ni..sepah sesaje..malehhh ehhh aku nak susun balik. kalau hari2 kena susun..kena tarik..kena tarik kena susun...
Ini pula kotak mainan Durranilah. Kemain banyak lagi mainannya..aku tengok mana yg ok jer yang dah rosak aku buangkan. Itu pun penuh juga walaupun dah buang.

Oklah sikitkan wpun tak berapa ok ini kiranya kemas nak cepat hahhaha. banyak nau botol yg nak dibuang atas rak tuh.
Aktiviti kedua lepas dah kemas rak mengemop lantai pulak. paling aku tak suka ni. Sib baik budak2 kat umah Mak Ida senang sikit keja aku.

lepas dah mop barulah sedap mata memandang. lepas tu ada aktiviti ketiga pulak..mahu mengemas stor...sambung esok jerlah..




5 comments:

dyeiza said...

ok lah..nampakla kemas skt..nanti kawe tlg sepahkan lg bila bk nnt.hahhaha

arediks92 said...

hehehhe kemas jgn x kemas

kirana said...

suka tgk rak tu..tapi kena rajin mengelap la kan..sure habuk suka berhinggap tu

ct,pi cari mop microfibre..sure pasni awk rajin ja nak mop :P

rynas said...

dyeiza- mu jgn plak sepah-sepahkan..tlg kemas tak pa.

aton- penat weeiii mop lantai.

kirana- tulah tengok awak guna mop tuh cam best jer..ttp tak sempat nak cari lagilah. sakit pinggang mop lantai niekan

INTAN said...

aku suka kemas rumah....tp jrg kemas..hehehe