Monday, June 1, 2009

beli yang murah sajork

Akhirnya dapat juga saya memboloskan diri ke South City Plaza untuk jualan gudang Poney. yang membuatkan saya terasa rugi, "kalaulah tak pegi sale ini kerana harga baju-baju sgt murah" kalau lama lagi mau setiap hari saya pegi. Ttp ongkosnya sahaja tidak cukup.

Masa saya pegi tu pintu belum buka lagi ttp org ramai dah beratur panjang nak masuk. Bila pintu buka jer merenyut-renyutlah cam semut hitam menghurungi makanan. Saya terus sahaja ke bahagian pakaian RM5 dan rembat apa yang padan untuk Durrani dan Fahim. Masuk jer semua dlm plastik beg (yg dibekalkan) kemudian baru pilih nak beli yg mana.

Yang buat saya geram bila ada ler mak-mak Arab yang dah memang besar2 ni main tolak-tolak jer..pastu asal kita amik dia pun terus ambik juga...hangin jer ttp biar jerlah baju banyak lagi buat apa nak berebut. Rambang mata saya jadinya membeli di situ, yerlah baju yang harga RM50-69 berharga RM9-12. Saya amik baju yang harganya dr RM5-20 sajer...dptlah semuanya dlm 15 helai termasuk underwear untuk Durrani. rasanya sgt berbaloilah pegi hari tuh walaupun terpaksa beratur panjang ketika sesi membayar..ttp mujurlah tak bawa suami mahupun anak-anak...sale2 ni tidak harus bawa mereka. Susah nak membeli..minta duit jerr...

Oh ini bukan beli di sana yer..jgn salah sangka. Kasut sport ni saya beli di kedai sekitar office ni. Ada jual barang baby yang reject ttp berjenama. Harganya RM10 jer..cantik tak???


Inilah modelnyer..model kaki jer


Ini pun kasut yang dibeli di kedai itu juger..harga RM10 sajerkk..saya cari yang murah2 jer.


Ohhh ini dia modelnyer. masam jer muka sebab saya paksa dia bergambar. dia kalau gambar candid tak apa uols...ttp baju tu kurang kena sikit dgn kasut tu. Ini untuk ambik gambo jer.


Inilah brg yang saya beli di Poney hari tu. Ini underwear yg dia usung ke sana ke mari. suka beno kalau beli underwear baru. asyik nak pakai yg baru jer.
ada dua skirt, jean dan kain biasa dan seluar slack. Skirt jean itu ler paling mahal RM20 sajorkk..

Ini baju Durrani dan fahim yang saya beli harga paling murah RM5 paling mahal pun RM12 jer.

jadi kalau ada jualan2 gudang ni elok ler pg sebab harganya mmg murah bebenor. Tambah-tambah nak raya ni kan. Dengar juga masa membeli tu org2 dok bercakap, "Raya nanti anak-anak kita pakai jenama Poney jerlah ekkk?"alah tak kisah pun brand apa janji cantik dan murah.

kalau nak tau saya suka membeli baju baby kat:
- Maju Junction kat factory Outlet sebab kat situ banyak baju baby yang branded ttp dijual dgn harga murah. Harga dr RM5, kalau yang lebih RM5 beli satu percuma satu.Rambang mata sehhh dtg sini. baju org dewasa pun banyak.

- Ikano Power center, Branded shop situ lagi banyak. Brand GAP, Osh Kosh, Old Navy, Carter, Gymboree, harganya dlm RM10-20. kalau pandai cari RM5 pun ada.Guess pun ada ttp mahal sikit ler.

- Kat office saya nilah dalam faber..murah bebeno kat sini RM5-RM10, brand GAP ttp reject.

- Online pun banyak jual baju branded ttp dlm harga RM5-20, kalau nak yg mahal pun ada terpulanglah.

- Hari tu pg Ampang point ngan Aton ada juga kat situ. Ttp saya jarang ke sana.

- Dalam midvalley pun ada..ttp tak ingt nama kedai sebelah dgn Lovely Lace..ttp tak selalu dapat murah kdg2 jer sale.

- Yang terakhir dekat pasar malam bandar Baru Bangi ni dekat Shell. Baju mmg murah2 Rm5 sehelai. Brand Baby Kiko, gymboree, lain2 ntah ape ntah..buat pakai basahan elok benor ler.

Ada juga yg tak nak beli brg2 reject ni terpulanglah pada individu ttp setakat ni kualiti mmg bagus, ala cuma reject sikit2 jer. Kita pun tak perasan kat mana. lg pun baby cepat membesarkan..pakai kejap ajer dah tak muat.

4 comments:

Anonymous said...

ocwhhhh mengapa model itu sunggu skima? :p

INTAN said...

suka la budak2 itew ye

ANAKIRANA said...

tak sempat nk terjah poney huhuhuuh

ala bukannya org belek pon reject ke apa..bukan koyak rabak pon..
budak cepat besar..tak sanggup nk beli mahai2..rugi jer rasa
baik pi menabung duit tu

NizA said...

sy sokong...sy pun slalu beli yg murah2 jek tuk anak2...sbb dorg cpt membesar...