Friday, June 12, 2009

nak buku kartun

Masa balik kampung hari tu, durrani xcited sangat baca komik Doraemon kepunyaan sepupunya, aton (sama nama cam ko ton). Pada hal bukannya boleh baca pun ttp dia suka tgk gambar. Pastu masa balik KL adalah dia sebut-sebut pasal buku dan abahnya pula cakap, "nanti abah beli buku ekk"
Apa lagi terus dia ingat. balik dr umah Mak iDa petang semalam terus jer dia tanya aku, "mama beli buku eehhh?"
terkedulah sekejap, pengingat rupanya budak ni, " mama tak sempat beli ler. Esok ekk kita beli" sebenar dah banyak kali jg janjikan dia.
malam td masa abahnya keluar dia carikanlah komik Doraemon tuh. Ttp tak jumpa yg ada komik kat bawah ni. Hentam jerlah asalkan komik, supaya dia tak tanya lagi.

Inilah komiknya...bolehlah asal banyak gambo dalamnya. Bknnya pandai baca pun. Jgn dia suruh aku bacakan sudah spt buku Aladdin ngan pelita Ajaib tu. Sampai aku dah hafal dialognya..

Dapat jer terus baca dgn kushuknyer. sampai lupa hagemarunya

Xcited tahap gaban ni. Jgn kacau..jgn kacau

Kalau buku yg bergambar binatang ker, nombor ker sekejap jer. Pastu dia dah malas tgk. Lebih suka buku yg bergambar ada orang...


senyap..senyap...Syyyhhh...

4 comments:

niza said...

amboi...kusyuknyer....

INTAN said...

good girl

Yan said...

bagusnye kecik2 dah ade sikap suke membaca

arediks92 said...

uiskkk itu la igt td nama aku..nasib baekk sepupu dia..kih kih kih

*kecik2 dulu bapak aku pangil jamma..

xtau nper dah besor pangil Aton hihii