Sunday, November 16, 2008

sibuk sikit

Hujung minggu ni mmg tak ke mana-mana di rumah sajork sebabnya laki aku kena keje..bukan sehari dua hari tau. So tiada xtvt jalan-jalan atau pulang ke kampung. aku pun tak kisah sebenarnya sebab bolehlah merehatkan diri di rumah sambil layan anak-anak dan TV. sabtu aku kena bangun awal cam biasa sebab menunaikan kewajipan seorang isteri..sediakan sarapan untuk suami tercinta ceewah..aku buat jemput-jemput kentang jer...(bfast org malas nie) ngan milo. Pastu operasi melipat kain baju yg sangat banyak. dlm jam 9.30 sms aku berbunyi ..tut..tut..tut (ttp bukan cam gini bunyinya sms aku tuh)
"org umah Peyek nak datang kejap lagi" - sms laki aku ler ni
Peyek tuh sepupu dia yg dok kat PD.
"alamak..yer ker? umah tak siap kemas lagi..mama tak mandi lg nie. kol baper nak datang makan sini ker?" balas aku puler.
"dorang lom bertolak lagi. dalam 11 lebih sampai kot" balas lagi laki aku.
"tak per abang beli lauk nanti"
"ahhhrrgg tersangat lega. maklumlah bg tau kol 9 lebih..11 lebih dah nak sampai mana sempat masak apa. lagi pun sabtu yg indah ni dlm peti sejuk aku manalah ada apa-apa. selalunya barang basah aku beli stok untuk lima hari jer. sebab hujung minggu jarang ler memasak. saper yg datang umah mengejut tak g tau awal-awal tuh alamatnya menu beli sajerk.
So aku siap-siap kemas umah jer..pastu mandikan diri ngan mandikan anak-anak. dalam kol 12 dorang sampai. tengok laki aku beli lauk melampau sangt..banyak cam nak makan 10 orang jer pada hal sepupu aku tuh berdua campur 3 anak. pas dah hidang makan-makan ler...pastu laki aku ngan si peyek ni g Uniten nak siapkan kertas keja pasal pelihara kambing.
tinggallah aku ngan Nurul bersama anak jantannya. anak-anaknya sangat aktif ok maklumlah jantan semua sian aku nengok si Nurul ni asyik dok memanggil anak dia jer..dah ler si kecik buat hal merengek jer sepanjang masa. Sib baik anak aku ok.. petangnya aku pesan goreng pisang kat laki aku sementara tuh aku buat jemput2 sekali lagi sambil buat teh o.
Dalam kol 6.30 barulah dorang balik ke P.Dickson.Akceli rumah sepupu laki aku ni tak jauh dr umah laki aku kat kampung tuh. ni lar first time dorang datang itu pun sebab nak wat keje kalau tak jgn haraplah nak sampai sini.

No comments: