Tuesday, November 18, 2008

Lu fikirlah sendiri

Hampir dua hari juga aku tak update blog kesayangan aku ni. mmg aku flat gilerr virus demam, batuk dan selsema telah menyerang aku sehingga melumpuhkan keupayaan aku untuk menaip pada waktu malam. Tu dia ayat...

Sebenarnya Isnin dan selasa minggu ni sepatutnya aku bercuti sebab nak menghabiskan cuti tahunan yg tinggal lagi 18 hari. Ttp dek kerana editor aku pun bercuti dia tak benarkan aku bercuti kalau dua-dua2 cuti saper plak nak sign layout yg nak hantar kat printing nanti. sebagai pekerja yg baik ..cewahhh puji diri sendiri (sebenarnya terpaksa..adooiiilah editor aku nie..kot yer pun nak cuti bagilah habis check lay out dulu. selalu cam ni tau..i ouls kena berkorban). selain cuti aku juga telah diberi mc oleh doc kat klinik Taman Desa wpun aku tak mau mc tuh ttp dia bg juga amik jerlah..kekdahnya aku keje sampai kol 6 ptg baru balik. dan yg aku tension sebab lay out tak juga habis buat..gilerr punyalah lambat. Adehhh kepala aku masa tuh dah mula berdenyut balik..berat jer aku rasa cam ada batu atas kepala. Hidung pulak tersumbat..batuk makin menjadi-jadi sabar-sabar wahai Siti Zarinah Sahib...hati aku meronta-ronta nak balik...GUA PENATLAH NAK REHAT NAK TIDO TD MAKAN UBAT BATUK DAN SELSEMA..ttp sebenarnya meraung dlm hati jer. siapalah yg tahu.

aku tak tahu naper bulan nie ada 2 grafik artist masih lambat juga esok 19 NOVEMBER baru close secara rasminya. APER KEJADAHNYA...salah siapakah ini EDITOR...REPORTER..atau GRAFIK ARTIST atau mereka dan keluarga mereka LU FIKIR LAH SENDIRI. (gua malas nak fikir)
Mujur juga bila balik ke rumah pandang muka suami yg senyum-senyum kelat (sebab tak dengar cakap dia..dia kata mc aku nak keje juga), pandang muka putra dan puteri aku terus jd sejuk. Virus demam aku terus jer lemah dengan sendiri. aku telan ubat demam + batuk + selsema bila bangun pagi rasa dah sihat sikit alhamdulillah.

Selasa yang cerah dan menawan buat aku tertawan..aku ingatkan dah settlelah semuanya WAN (grafik aku nama Wan) rupanya tak juga lagi. Adehhhlah..sedangkan semua tuh boleh dibereskan..aku nak bertempik bertekak bukannya ada kuasa pun hanya pegang title penulis Kanan jer..apalah kuasa aku.. nak lebih-lebih. akhirnya Rabu jugalah close..cuti akan aku tukar ke hari khamis... kerana ada hal yg perlu aku bereskan khamis nanti...biarlah editor aku bg ka tarak bagi ka...Gua mau cuti juga..TIMA KASIH.

No comments: