Tuesday, November 11, 2008

fahim ohh fahim


sampai meleleh air liur


akak dia suka benor bg teddy besar.. yg aku tak suka semua nak masuk mulut
muka sedey jer nak kena tinggal

Bangun pagi aku terasa sedihnya nak meninggalkan anak aku kat baby sitter ttp apakan daya dah terpaksa.."mamakan keje kena cari duit nak beli susu, baju, mainan Fahim so mama kenalah hantar Fahim kat umah baby sitter." Itu ler ayat yg akan aku cakap kat anak aku tiap kali nak hantar dia. Bukannya apa selalunya jam 7 dia dah celik mata...celik jer mulalah dia akan cari aku..pandang jer dr ekor matanya ke mana aku pagi. Kalau aku tak ada depan mata mulalah merengek-rengek minta diangkat. Bila dah pegang terus diam...tuh dia..kecik2 dah pandai ngada-ngada tau. Pastu mulalah ajak berborak sampai terkuar-kuar air liur sebab tuh ler aku perasan rambut aku dah gugur..dah nipis dah sebab anak dah start main air liur...terpaksalah bertahan jgn sampai botak sudah hehhehe.

Bila aku nak siap jer dia dah mula pandang-pandang aku. kdg2 tak mau kasi nangis aku mekap dan pakai tudung depan dia...bila pakai tudung mulalah merengek makin besar...dia tahu nak jalanlah tuh. pastu bila pegang diam terus..sebab tuh ler bila nak hantar rasa sedih jer...jam 7 petang karang barulah amik dia...banyak masa kat umah baby sitter dr umah aku. malam banyak mana sangat masanya ngan aku.. dapat main2 kejap jer...biasanya jam 9 dah tidur sampailah ke pagi. sebab itu ler bila balik mmg aku hadap dia org dulu layan2 apa yg dorang nak bila dah tidu barulah start nak masak ke basuh baju ker. sebab itu ler eden selalu makan malam lambat. harap badan tak naiklah huhuhuhu. biasanya hujung minggu ler masa bersama dorang..sebab tuh ler si kecik nie setiap hari isnin baby sitter aku cakap dia pasti meragam..tidu kejap2 jer..maklumlah hujung minggu ngan mak dia..layan baekk punya.

No comments: