Sunday, November 16, 2008

ahad yg sibuk

Hari ni akak aku yg kat selayang nak datang umah sajer jer menjenguk aku mujur juga aku tak ke mana-mana hari ni itu ler sebab dorang datang. Mulanya mmg cadang nak memasak ingt nak ler masak kari ayam, ayam goreng berempah, sambal udang, ulam-ulaman ngan sambal belacan. Ttp hasben aku aaaarrrr...,
"mama nak masak ker?"
"sempat ker nak masak..nak jaga Fahim lagi kang Durrani tuh mengganggu plak," sebenarnya ini ayat-ayat tak moo jaga anak ler ni.
"Abang beli lauk ajerlah yer,"
aku cuma mengangguk sambil tersenyum..ttp dalam hati, "best gak tak payh susah2 nak masak. ayat-ayat isteri yg sangat pemalas ni. hehhehehe
Hasben aku pun pglah beli apa yg patut..balik jerr..aku tengokk..makkkk aiiii..banyaknyer..cam nak makan 20 orang ni. antara yg dia beli kari daging, sup daging, ayam masak merah, ikan kembung bakar, ikan keli bakar, sambal belacan ngan ulam-ulaman. pastu adik aku dtg bawa siput sedut masak lemak, hati masak kicap ngan paru masak sambal mmg ler tersangat lah banyak mauu sampai esok pagi tak habis ni.
Nasib baik akak aku datang bersama 2 orang anak nyer cuma bawa mihun sup ngan mee rebus dr kedai Pak Tam Gelas Besar..(sedop wooiii mee rebus Pak Tam). Akak aku kata sib baik dorang tak beli lauk..mmg dah nak beli td..

Petang ni hujan lebat gilerss...ttp akak aku nak balik gak dlm kehujanan tuh sebab nak tengok anak buah aku baru lepas berkhatan. hari ni umah aku makanan mmg banyak gilerr..lauk-pauk tuh mmg ler tak habis sebab malam kang nak makan mee rebus ngan mihun sup tuh..adoiii lah kekenyangan lah aku.

No comments: