Friday, November 28, 2008

ikan bilis ngan petai


Lihatlah menu di atas. Sangat simple kan...aku suka...sebab sedap. ikan bilis goreng bersama petai. Resipi ni Aton yg bg. Tima kasih ATON. Selalunya petai aku buat sambal ngan udang jer. sekali masak resipi nie mmg sedap dan menambah selera makan. Selalunya bila dah tak tahu nak masak apa...dan tengok dlm peti ada petai..apa lg menu nilah yg aku masak. senang sangat main campak2 jer..petai, ikan bilik, bawang merah ngan cili padi bila dah garing ikan bilis angkat dan makan lerr..kalau masak ini hesben aku akan bertambah nasi dua, 3 kali hehhehe..sebenarnya isteri dia ni malas nak masak benda lain tuh yg masak ini jer. sib baik semua aku masak dia makan jer tanpa banyak songehh..

3 comments:

liza said...

Yummy...terliur aku tengok.Selalu petai aku masuk dlm sambal udang or sambal ikan bilis.masak mcm ni lagi simple n cepatkan.Tak payah gaduh nak blend cili kering.Akan aku cuba satu hari nanti.Satu hari nanti???Esok la aku try..Semua bahan dah ada, petai je kena beli.Ptg ni kat pasar malam Batu 4 boleh beli...

rynas said...

ayoooo...haruslah bertambah makan tengah hari td..hik..hik..hik

jmkjunk8 said...

fuhhhh giler sedap ooo
lama dah aku x msk ni
ko sjer Siti bg terliur huhuhuhu