Thursday, October 30, 2008

durrani tak nak susu


Adehhh..pening kepala aku..hari nie dah masuk 2 malam Durrani tak nak menyusu. Puas aku pujuk2 dia tk nak juga. Susu yang siap dalam botol aku masukkan dalam cawan pun tak nak juga. Cam ner nie??? Selalu dia tak macam ni. Tiap malam pasti 3 atau 4 botol habis. Ttp sejak dua malam nie dia lebih suka air masak jer. Mulanya aku ingatkan sebab puting botol sebab dia asyik tunjuk pada puting botol bila aku bg susu kat dia. Sebab tuh suami aku beli puting lain...dah siap-siap basuh dan rebus bagi kat dia pun tak nak juga. Yang aku perasan tiga hari lepas lepas minum susu dia akan muntah..pastu dia akan tunjuk puting botol tuh ttp aku check ok jer...cuma macam longgar sikit aku ketatkan balik dan dia mau hisap balik. Dua tiga kali jugalah dia muntah pas minum susu. Sejak tu ler dia dah macam fobia nak menyusu. Padahal dah tukar dua botol dan puting.

Petang tadi lepas amik kat baby siter suami aku bawa durrani sekali beli botol baru. Biar dia nampak yang ayahnya beli botol baru so dengan excitednya aku rebus dulu botol tuh kemudian buat susu dan bg kat dia...ttp dia gigit ala-ala manja jer. Tak minum langsung.

Botol susu dia bg kat aku dan cakap, “ma..ma nak air,” lastnya air masak juga yang dia minum banyak. Masa kat baby siter pun minum sikit jer...akak tuh kata ingtkan mulut sakit ttp masa makan ok jer..makan banyak. Aku dah runsing tak tahu nak buat apa. Sebab kalau kat umah makan memang susah sikit kat umah bby sitter jer makan banyak. Yg dia suka nasi ayam..kalau tak ada nasi ayam makan sikit jer. Kalau tak minum susu cam nerlah anak mama nak besar dan dapat semua khasiat makanan. Ttp dia memang suka minum susu coklat dutch lady tuh..petang sekotak dan malam sekotak. Harap2 pas ni dia nak ler menyusu balik.

No comments: