Wednesday, October 15, 2008

Buang bayi

Apa rasa korang bila tengok gambo2 nie????


kejamnya manusia kepada manusia. kucing pun tahu syg anak



Bayi comel nie sanggup dorang buang..manalah hati perut dorang nie

Masya ALLAH...manusia dah tak ada harga diri.jadi sama cam sampah..itulah yg jadi bila nafsu menguasai diri

JIwa aku tak tenteram..sedih..pilu..tersayat jer hati ini...bila menonton Buletin Utama tadi. Tajuk beritanya lebih kurang cam nie...mayat bayi diseret kambing. Adoiii...siapalah punya durjana tuh yg sanggup membuang bayi yang tak berdosa ni. Dah ler buat dosa berzina..membunuh plak tuh..kot yer pun.. tak nak bayi tuh jgn ler bunuh..letak ler kat umah orng at least bayi tuh masih boleh bernafas. org lain yang susah nak beranak..punyalah usaha nak anak..ini senang2 jer buang..

Ttp bila aku peratikan dalam kes2 yg macam nie..kdg2 Tuhan permudahkan sangat..benda2 yg haram nie cepat lerrr lekat..itu pun tak sedar2 diri lagi. pastu dia orang nie nak bersalin senang jer..sebab tuh ler dlm toilet pun boleh...kat sekolah..shopping complexs... belakang pokok pisang main redahh jer...tak sakit ker???...kalu org lain cam aku nie ...sakit berjam-jam nak bersalin...ttp dorang nie cam senang sangat ataupun psikologi sebab benda dah haram sebab tuh ler...kesakitan bersalin tak terasa...sebab takut mengatasi segalanya.

Skang kes2 cam ni bukan kat bandar2 jer...kat kg lagi banyak....kalau budak2 bandar nie dorang pandai guna kondom, pil perancang lah sebab tuh tak ngandung...kalau budak2 kampung nie ingt seronok jer..bila ngandung mulalah fikir nak buang bayi...masya ALLAH.

kat kg aku pun ada kes cam nie..budak2 kilang ..nak kata bebas taklah juga...sebab ayah kuat agama ...ttp bila dah ada bf,gf nie mulalah nafsu dah tak leh kawal dah..lupa segalanya. ttp sib baik keluarga masih menerima mak ngan anak tuh..bila tahu jer ngandung 6 bln terus dinikahkan...skang nie anak pun dah 3 bulan. ttp ruginya tak dapatlah merasai majlis perkahwinan besar-besaran, pakai baju pengantin..make up lawa...sebab dah kawen koboi. so fikir-fikirkanlah sebelum buat sesuatu benda tuh..bila dah terlanjur buruk padahnya..sampai lerr..akhir hayat kesannya terasa. sedih bila difikirkan sebab zuriat dah jadi tak tentu hala...bayangkan apa akan jd pada anak nie bila dia besar....dalam surat beranak dah ler nama ayah tak ada dah sah2 lerr...anak luar nikah. Cam ner dia nak menghadapi masa depan...mmg lar dia tak salah ttp kesannya dia akan rasa sampai ler dia meninggal nanti. Orang kata sampai 7 keturunan.

Inilah harga yg harus kita bayar drp kemajuan..kemodenan..dan kekayaan. Nilai2 murni dah hilang semua sekali. moga ni jadi peringatan untuk aku ngan anak2 cucu aku nanti sebab aku pon ada anak...anak pompuan ngan laki sama jer..dua2 kena jaga...yg pompuan kena pandai jaga diri.. jaga maruah... jaga agama... jaga nama baik keluarga..yg laki plak...jgn suka2 hati nak rosakkan anak orang...dah ler nak jd ketua keluarga..ketua keluarga apa kalau buat benda2 mungkar nie...minta-minta dijauhkan AMIN...

Wallahhualam...


5 comments:

ennieva fauzi said...

tie, ni bukan keja manusia tapi binatang...orang macam ni tak tau bersyukur. Aku ni yang tak kawen ni, punya la teringinnya nak ada baby...Tuhan je yang tahu betapa tebal keinginan itu...ini senang lenang je buang janin..dah ada bentuk plak tu..

Rasanya, bukan salah kemodenan tapi fikiran diorang tu yang cacat...orang yang mengejar hidup dunia tapi akhirat dibuang ketepi

jmkjunk8 said...

aiyoooo bukak je blog ko ni aku tgk mcm ngeriss siut
sian budak ni... huhuhu

INTAN said...

aku x suka tgok gambo2 mcm ni...seriesss..klu ada berita2 mcm ni...aku xkan baca...emosi aku terganggu

sayE said...

sakit bsalin adalah salah satu cara menghapuskan dosa....sb tu itu ibu2 yg syg kan ank2 nya merasai sakit ini...tetapi mereka yg kejam ini tidk merasai itu sume...sb Allah tidak mahu menghapus kan dosa mereka tanpa mereka bertaubat...syukur la pada ibu2 yg merasai ini sume...dan smoge ank2 yg istimewa ini diiringi oleh bidadari syurga....amin..

myza_sam said...

salam...singgah kak..saya pun pnya ler skt hati giler dgn dorg yg buang2 anak ni..buat xmalu..dh ada anak malu plak..Ya Allah tuhan jalah yg tau...sy yg dh kawen 3 thn xdpt2 lg...nk sgt dpt anak...