Saturday, October 25, 2008

home decor

Hari sabtu adalah hari untuk mengemas bermula dr bangun tidur sampailah melelapkan mata tak habis juga kemas. Padahal umah bukan besar sangat pun. Kemas bukan apa pun mainan Durrani pas tu kain baju yg dia suka sepah-sepahkan..yg dilipat dia tarik...pastu kenalah lipat balik. Mainan pula pas main dia biar cam tuh jer..bila kemas dia sepah balik..gitulah anak mama.
hari ni aktiviti aku kat umah basuh baju dua kali ler mesin basuh tuh berputar..pas dah basuh mandikan Durrani, mandikan Fahim dan bg Fahim tidur bila si kecil dah tidur barulah senang nak buat keje umah.

Hari ni aku masak awal tak buat bfast berat pun makan roti ngan milo jer. Untuk tengah hari aku tengok yg ada kat peti cuma sotong, ikan dan sawi..so aku masak apa yg ada jerlah..sayur sawi tumis air, sambal sotong, ikan goreng dan sup ayam + tomato untuk Durrani. bila dah siap masak makan pun awal ler...jam 12 dah makan tengah hari dah..senang nak wat keje lain plak pas nie.


ginilah jam yg asal

Godek-godek album jumpalah gambo ini jer...nanti tuko gambar lainlah kalau nak

Petang aku tidurkan Durrani...bila kakak dah tidur banyaklah benada aku leh wat kalau tak asyik menyepah jer kejenye. Hari ni aku buat hiasan dalaman sikit. Jumaat lepas masa pg Metrojaya MidValley terjumpalah frame gambar sekali ngan jam warna silver mmg berkenan aku. terus jer beli sebab discount 30%. Bila dah balik umah mulalah cari2 gambar terbaru..sejak ada camera digital mmg lah jarang cuci gambar so tak ada gambar terbaru yg ada semua gambar Durrani so aku letakkan gambar dia dulu sementara cuci gambar-gambar lain. Bila dah letak gambar bolehlah gantung kat dinding. Ttp suami aku bg komen dia kata jam tuh kecik sangat tak nampak.....alahaiii...ade jer komen dia...
dah siap leh gantung kat dinding


Ginilah ruang tamunyer.....
Cermin kecik tuh dah pecah satu.. ganjil jer ada 2 kena beli baru nie

2 comments:

Mariam Elias said...

Rynas, cantiklah jam awak tu. Siap boleh letak gambar. Memanglah jam tu kecik sebab tempat gambar yang besar, tapi cantik sangat. Terima je la komen daripada suami. Isteri kena selalu reda.

suziey said...

Mungkin jujur dari suami awk..hehehehe..
apa pun jam tuh kreatif sgt..