Saturday, May 29, 2010

jom balik kampung...

Ohh saya sedang bersiap-siap untuk balik kampung kat PD sebelah suami
Semua baju dah masuk dalam beg, susu, ubat batuk, ubat demam, ubat lelah semua dah ada,
wah macam nak balik lama jer..pada hal Ahad malam dah balik sini balik,
gitu ler orang perempuan kalau boleh semua benda nak dibawa balik..
Balik sehari dua penuh bonet kereta..
hehehhe rasa tak lengkap kalau tak banyak barang

Ohh gambar kat atas tu anak teruna yg pantang tengok lesung batu
dia pun nak menumbuk sama,
lepas tu dia kata, "mama..mama edihlah," sambil gosok mata.
mmg lah pedih kalau dah tumbuk bawangkan..
ingatkan dah serik, tapi tetap nak tumbuk lagi..

10 comments:

xiiinam said...

Selamat jalan.....semoga selamat.


Salam buat abang yang sedang pegang lesung tu!

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Alolo..Rajinnyer anak teruna nih.. :)

Selamat Balik Kg!! :)

Ena said...

ehhehe..

betul tu kak, sy pun mcmtu.. ye la.. persiapan kan.. kene la bawak keperluan anak2 tu.. senang nanti tak yah susah2 dah nak p cari klinik lg..

rajin betul anak terune tu ye.. leh la geng ngan anak terune sy kat umah nie.. pantang nampak kite menumbuk gune lsung batu.. sat g dier oun same gak .. hehe

~ Sall said...

salam, rajinnye teruna kecil ni. Nnti boleh tolong anty tumbuk sambal belacan ya. Untuk awak rynas, didik terunamu jadi seorang chef.

kakyong said...

comel jer anak u menumbuk tu..
leh kawan dgn aliya.. aliya pun suka dgn lesung batu

sz | m.a.s.s said...

hehehe..anak bujang offer diri tolong mamanya ye... :)

eis said...

eh eh rajinnya anak teruna dia.. :D

suhida said...

slmt bercuti ye rynas.oh org pd ke?
*rajinnya anak teruna menolong kat dapur.hehehe..

rynas said...

xiinam: tima kasih

Lily: hhaha leh jd anak teruna yg baikkan?

Ena: agaknya budak2 mmg suka ngan lesung batu kot

sal: auw..jd chef ker?

rynas said...

kak yong: yess...leh kwn dgn aliya

Sz:yer menolong ker..atau menambah sepah

eis: kalau rajin sampai besar alhamdulillahkan

suhida: hubby org PD saya perak