Tuesday, May 11, 2010

sup ketam


SEmalam balik kerja dah tak tahu nak masak apa..asyik-asyik menu sama jer.
Tiba-tiba tekak rasa nak makan sup pulak.
Tapi bosan sungguh dengan sup ayam sebab baru jer masak untuk anak. apa kata masak sup ketam..tengah-tengah sibuk dengan denggi ni kan.
tapi tak der ler demam ker apa cuma teringin jer nak makan..

Ingatkan anak aku suka rupa-rupanya dia pandang ketam dalam keadaan menakutkan tambah-tambah bila tengok kaki ketam tuh terus jer dia cakap, " eeiikkk..apa tu mama," sambil nyorok belakang aku. samalah dengan si adik bila nak suap buat muka cam geli-geli gitu.

Bukan aku tk pernah masak..tapi dorang ni kalau agak-agak pelik sikit mmg susah ler nak makan. Akhirnya mama dgn abah jer yg makan..


10 comments:

fabulous.farah said...

nampak sedap~ macam best..terliur~

A D I A said...

sup ketam mmg best, manis ketam. oo musim denggi elok makan sup ketam ke? baru tauu.

rynas said...

farah: kalau dh lama tk makan mmg sedap.

ADIA: aah..kalau rasa2 nak kena denggi elok makan sup ketam

Fieza79 said...

owhh br tau mkn sup ketam utk elak denggi..info ni harus diambk...thanx

anyway cedap nmpk sup tu..

Jamak Aton Habi Mahmood said...

hahhahhha belum lg ko msk sup belut hihihi : p

sedap plak ketam tu

sayangsayangibu said...

tak pernah lagi buat sup ketam
sedap ye?harus cuba nih...

rynas said...

Fieza: yup itu petua untuk elak denggi.

Aton: idok ler aku nak buat sup belut geli wehh..

sayang ibu: sedap tau sup ketam..manis2 gitu cubalah pasti nak lagi

xiiinam said...

Mintak sikit...

Momma Mia said...

ketam o ketam kenapa ko nampak sedap...?? terliuh dah nih... sabar2 masih berpantang lagi

rynas said...

xiinam: bleh mai ler umah

mia: ohh kalau dh lama tk masak mmg nampak sedap