Tuesday, May 25, 2010

alahai....

Semalam saya geram, dua budak kecil ni sudah ambil saya punya tempat huhuhu..
Tak boleh online langsung
balik jer rumah, " mama kakak nak tengok Upin Ipin kat laptop yer..ala kat tenet tu"
Kalau boleh memang aku (dah tukar aku pulak..kejap saya kejap aku hehhehe) tak nak kasi dorang tengok kat laptop maklumlah kan nanti habis laptop aku dikerjakannya...

tapi tu ler husband aku ler ngajar tu..
bila dah ngajar mulalah nak tengok lagi..
Kat TV bukan tak boleh tengok tapi VCD dah rosak..belum cari yg lain lagi.
jadi yang jd mangsa adalah laptop aku ler..


Tengok tu bukan main khusyuk lagi kalau tgk Upin Ipin..
skang dah pandai tekan-tekan sendiri pilih movie..hadoi la!!!!


tengok sambil meniarap..uhhh bahagianya..


Nilah kan budak-budak zaman sekarang cepat benar belajar.
Durrani dah pandai masukkan broadband, dan tekan sendiri,,,sampai keluar google..
pastu dia google ler games...boleh jumpa pulak tuh..
Agaknya dia tengok aku dgn husband buat..terus jer dia ikut..

14 comments:

Elly Emmy said...

betul tu.. budak2 sekarang ni memang bijak it.. kalau ngan komputer.. cepat jer.. tgk mak bapak duk ternet.. diorang pun nak sama..

Izan Ishak said...

rynas,
anak2 skrg mmg sgt2 bijak okay. sume dah pandai buat sendiri.
*semlam twin adik pun boleh ulang2 lagu 'kamu jgn nakal' dlm youtube!

Yan said...

uishh budak2 skang... mmg laju jek belajar ape2... punyerla peka..
kadang kite tengah guna ni pun... tetibe tangan dia terselit.. nak menekan2 jugak..

Fieza79 said...

dh pandai dh tu mengxplore intenet...ngan di search yg bukan dh ler..

kasihibu said...

betul..betul..betull.... ;o

Kauthar said...

hihihi..sian mama ek..budak2 sekarang memang cepat belajar kan bab2 IT ni..atif pun dh kenal broadband..dah pandai bukak youtube nak suruh cari cite mr.bean..tapi memang perlu pengawasan kan..takut esok2 pandai cari mende lain pulak :)

Anonymous said...

hahhaha :p

nanti aku chat bkn ngn ko dgn durani haha

ennieva fauzi said...

bijak anak2 CT...buleh jadi pakar IT..buat duit cam Bill Gates ye...

ayah,ummi, farish said...

lepas n ie mama kena belikan sorang satu laptop utk daorang

rynas said...

Uda: aahh betul tu dgn komputer cepat jer dorang belajar.

Izan: aahh anak saya pun suka jg lagu tuh..please..please..mula2 ingat apalah dia nyanyi.

Yan: kalau saya buka pc dorang ada jgn harap ler dapat berinternet.

Fieza: yer..kita kena bersama ank-anak masa dorang main internet

Mag said...

budak sekarang memang lah..cepat bena belajar bab2 teknologi

Ummi Aisyah || Cik Yah said...

budak2 zaman it..laptop tu tak heran pon..kite ni dah tua2 baru dapat pegang laptop:)

rynas said...

Bennie: yer bdk2 zaman sekarang cepat belajar.

Ayah, umi farish: hehhe kalau beli pun cepat nau rosaknya

rynas said...

farah: mmg pun bdk2 tgk kita buat cepat jer belajar;

Ummi aisyah:kita dulu umor 20 lebih baru ler pegang laptop.