Tuesday, May 4, 2010

perjalanan yg tidak selamat

dah lama rasanya tak blogwalking kawan-kawan. Ni buat sekali harung mak aiii banyaknyer entry nak baca. Baca secara berjamaah hehhehe.
4 hari kat kampung seronok sangat rasanya...
seronok sangat sampai satu keping gambrr pun tak amik biasanya ada juga.
lagi pun tak pergi mana-mana pun kat rumah jer...melayan tetamu2 yang datang menziarahi mak dan abah yang baru balik umrah. menyibuk jugak ler sekali ..
masa dua hari keadaan abah dah beransur baik makan pun dah berselera
sekali masa hari Ahad tengah siap-siap nak balik lelahnya datang balik...
terus jer abang aku bawa ke hospital. Masa balik dr hospital tgk keadaannya makin lemah, batuk dan lelah tu masih ada dan demam sikit. nak balik KL pun rasa tak sedap hati..tapi gagahkan juga hati..maklumlah tak leh nak cuti lama-lama sebab belum confirm lagi ...ni cuti 2 hari kena cuti ganti hari Sabtu 2 minggu huhuhuhu..

Nasib baik ler abah mempunyai anak yg ramai 9 orang..
5 di KL dan 3 di kampung, sorang di sarawak.
sakit di KL ada 5 orang anak boleh tengokkan
di kampung ada 3 orang anak boleh jagakan...nie lah untungnya anak ramai huhuhu (motif ayat gitu macam ler aku boleh beranak ramai huhuhu).
Jadi tak ler risau sangat..bila akak aku kata, "tak pa kami ada gilir2 tengok abah" fuhh!!! lega sikit. Nanti ler cuti2 Malaysia boleh balik kampung lagi.

Ohh semalam first time dalam kereta masa on the way balik KL aku tak leh tido..sepanjang perjalanan mata terbuka jer..bila jer nak terlelap terus terjaga balik sebabnya husband aku bawa kereta asyik nak hon jer..dah tu aku rasa bersimpang siur jalan dengan kereta.
Ingatkan balik malam 9.30 malam jalan ok ler lengang rupanya banyak kereta dan lori.
hampir 2,3 kali juga nak terexcident...huhuhu mengucap panjang aku. itu yang buat tak leh tido tuh...asyik di hon dan kena hon. banyak kali aku terjerit2 dalam kereta panggil nama husband aku.

Pastu bila tanya kenapa?
Boleh dia salahkan kereta baru i..
katanya stereng kereta ni ringan dan bergoyang ....tak kukuh tak macam kereta dia..MOTIF kereta juga yg disalahkan...tak salahkan cara pemanduan dia.
tapi selalunya ok jer...aku berasa selamat ketika dia drive..sebabnya masuk jer kereta 30 minit berlalu aku dah lelap. dia ler sembang sorang2 dan bawa kereta sorang2 itu kalau balik malam ler...kalau siang aku temankan dia juga weiii ....jangan kata aku tak teman pulak. kalau malam jer aku suka tido bersama anak-anak kat belakang ahaks (sungguh kureng sopankan?).
Tapi malam tadi fuhhh!!!..memang tak leh tido langsung...tapi apa2 pun alhamdulillah sampai juga KL jam 12.30 malam...dan jam 1 pagi aku sudah sampai di Bangi.

6 comments:

Mag said...

memang jem teruk jalan macam raya orang balik bercuti..huhuh

sama lah kita. farah pon masuk keta terus pengsan=p

rynas said...

farah itu ler akak ingat balik malam2 tak derlah kereta banyak. lagipun hari pekerja Sabtukan..rupanya sama gak.

Anonymous said...

hahhahah situasi dlm kereta cik kuning balik kg baru2 ni

aku: abg tido la.. td ckp mengantuk
husben: ermm
aku: td nk tido sgt ...
husben: dh bwk mcm antu nk tido mcm mana...

hehehe yela aku rembat jer hihih...
lori bas smua kasi potong sbb aku nk cpt smpai pns bangett : )

Anonymous said...

ti balik mlm byk lori n bas..

yelah husben ko pun baru2 lg stering wanita tuh hahhaha :p

rynas said...

aton..ehh ko plak yang merempit ekk ingat laki ko.

Anonymous said...

ha ah dia stay up risau lak aku kot dia masuk longkang hehee : )