Saturday, December 20, 2008

jom buat urutan

Mari belajar mengurut. Bila time cuti adalah masa nak bermanja-manja ngan anak. Kalau time bekerja pagi ngan petang baby siter yg mandikan. Fahim pula sgt suka main air..kalau mandi tuh siap lompat-lompat lagi, gelak-gelak punya suka.



Ni lepas mandi..seksi ker????hehhehe

Sapu minyak yuyi kat perut supaya perut tak kembung.

Lepas tuh aku start lah buat urutan dengan losen johnson Mula-mula kaki kanan dan kiri

Lepas kaki kat badan pula, dada, belakang semualah. Masa ni anak aku mmg suka bila badan kena urut.

Dah siap baru ler pakai baju

Pakai stoking supaya kaki tak sejuk dan masuk angin.

Sapu bedak sikit kat pipi bagi wangi

Tadaaa.....dah hancem anak mama

Last sekali..aku akan tonggengkan dia kepala ke bawah. Kaki kena pegang kuat-kuatlah. Ni aku buat masa umur dia 3 bulan lagi. Tiap kali mandi pagi. Orang puteh selalu buat anak dorang cam ni..supaya sihat dan pertumbuhan lancar. Masa Durrani dulu aku buat sampailah umor setahun lebih lepas tuh tak buat dah sebab dah berat tak larat pegang kaki. ada juga aku baca kat tenet tonggengkan supaya anak tinggi..ntahlah betul atau tak.

4 comments:

INTAN said...

wahhh..mandi dh...patut le wangi

raihanah said...

Wah seronok sakan fahim and durrani, mama mereka ada, isnin nanti, mesti boring semula, harus kena buli mama dia ni selama empat hari

Maryam Elyas said...

Lepas buat semua tu, elok kalau timag-timang sikit. Petua orang tua-tua supaya anak takde panyakit gayat (takut tempat tinggi).

Cikgu Liza said...

Iye ke ct? angkat kaki ke atas kepala ke bawah bagi perjalanan darah baby lancar? Tak penah la pulak buat kat Danial dan Anis.Satu info yang bagus.