Monday, March 23, 2009

AF vs OIAM




Sejak AF1 sampailah Af6 aku mmg tak pernah ketinggalan menonton konsert pada setiap minggu walaupun masa AF5 dan AF6 memang dah tak best time tuh ttp disebabkan semangat itu masih ada aku menonton juga sekurang-kurangnya bila orang citer si polan si polan nyanyi tak sedap pitching ke laut aku tahulah juga tak ler melopong.

Minggu ni masuk minggu kedua aku menonton AF. Alahai...langsung tiada xfactor yang boleh membuatkan aku menonton sampai kepada peserta terakhir. Drp lagu-lagunya...susunan muzik yang agak jazzy menyebabkan nyanyian pelajar sedikit hambar. Adakah kerana pengarah muziknya ACIS menyebabkan susunan muzik ke arah irama jazz hanya mereka yang tahu. Ttp aku mmg tak suka susunan muzik sebegitu. Pelajar-pelajar juga ehhmmm...dalam ramai-ramai adalah sorang dua macam Claudia dan Aishah lain2 cukup memenuhi koata kot. Minggu ni ada tranformasi sikit..pelajar kena nyanyi dua lagu (ni tiru OIAM jer). lepas tu juri tetap Edry hashim tu macam tak sesuai jer, bukan aku kata dia tak sesuai bg komen drp segi persembahan ...boleh... ttp untuk pertandingan yang hebat macam Af tuh kena ambil juri yang lebih lantang dan bijak memberikan ulasan macam Adlin tu. begitu juga dengan juri jemputan aku suka kalau amik orang seni macam Ogy tu, tak pun shafinaz, Ajai pun ok. sebab penonton nak tengok juri2 ni bg komen.

kalau nak tengok rancangan realiti Malaysia yang best, nampak moden dan urban baik tengok OIAM. Sebab AF aku rasa sekarang ni nampak macam ketinggalan zaman sikit. Orang makin ke depan ttp dia makin kebelakang. bagi aku suara semua peserta OIAM tahun ini mmg sedap dan powerful. semua peserta thn ini hebat-hebat belaka wpun ada yang kata sebab artis yang masuk ttp tak kisahlah AF pun dibuka pada artis juga. ttp yang masuk ala-ala cukup untuk mencari pemenang pertandingan karaoke. Artis yang masuk IOAM barulah nampak bakat sebenar mereka cthnya Tomok lain benar aku rasa suara Tomok dlam OIAM tak derlah meleleh dan melewah..power ok..sebab dulu aku mmg kutuk habis suara Tomok. Begitu juga dengan Amylea dia mmg berbakat. Bagi aku Maestro mmg tak pandai menilai mata satu intan mana satu kaca. begitu juga peserta lain cam aweera, rizu, nine, easther dan simon.


2 comments:

Mummy Dasy said...

betul kak.. me pun tgk mcm xbest AF7 ni..

INTAN said...

aku x tau OIM tu ari apa..kesian aku