Tuesday, January 13, 2009

tak sabo..

Tak sabarnyer aku nak nunggu 23,24,25,26,27 Januari ni. Belek-belek kalendar alah..lebih kurang 10 hari jer lagi. Bukan tak sabo sebab apa..sebab nak balik kampung. Ada kenduri sket kat kampung lebih penting aku nak makan nasi kenduri. Dah lama GILOS tak makan. Cam ngidam plak eewahhh. Dah terbayang-bayang dah lauk kenduri ayam masak merah cicah dengan air asam. pastu ada acar, dalca dan kari perrgghh..sedap siott. Nie yg buat aku tak sabo nak lik kg nie. Sebenarnya baru jer makan nasi kenduri itu masa kenduri Mawi tuh ttp yg tu masakan ala Moroco tak ler sedap sgt..yg aku tertunggu-tunggu Nasi kenduri yg dimasak oleh tukang masak di kg aku bernama PAK Long Awang. Mmg dia ler chef kalau ada kenduri kendara..sebab masih gotong royong lg kan..wpun kg-kg lain dah guna khidmat catering dah pun. Sebabnya kita org dan org2 kampung mmg nak khidmat Pak Long Awang nie lagi. kalau katering tak merasalah masakannya.

5 comments:

liza said...

Jangan lupa pergi kenduri kahwin rumah aku pada 25 hb Januari ni.Kad jemputan kahwin ada dlm entry label kenduri.

Shais said...

salam ziarah,

seronok je kalo ada kampung...macam saya ni KL ni la kampung saya...family semua kat sini.

INTAN said...

OOO balik kg ka...aku mayB balik perlis kot time tuh

rynas said...

liza- insyaallah liza kalau hubby aku nak pg sampai ler umah ko

shais- ohh yer ker tak der kg..tak per meh..meh ke kg saya

Intan - yer ker??? aku baru nak jemput ko dtg kenduri

arediks92 said...

wahhh best balik kg oooo