Saturday, January 31, 2009

ke KLIA kiter...




fahim tak nak dok dlm stroller plak






mak aku dua dr kanan.
hari ni pagi-pagi lagi sudah bangun. Mau ke KLIA bukan mahu terbang ttp menghantar mak dan abah menunaikan umrah. cadangnya mahu bertolak bersama kak tija dan abg E dari Selayang. tapi biasalah ibu-ibu yg ada anak kecik ni mmg selalu lewat. Tak leh nak kata apa dah akak-akak eden mmg faham sgt dah. Janji kol 8 pagi ttpnya kol 9 barulah ada dlm kete. Durrani punya pasallah..(salahkan anak plak hehheh) liat plak nak bangun pagi selalunya kalau time keje senang jer kol 7 dah bangun. Ttp hari ni kol 8 tak bangun lagi. last-last aku kejut dia...siap dia cakap tak mo..tak mo pegi. alahai anak aku nie..pas pujuk-pujuk kata nak tengok plane barulah nak.

Laki aku apa lagi memecutlah pagi-pagi 120/140km/j pastu baru ingat kat highway 120 jer kan. jgn ada speedtrap sudah. sampainyer hampir2 mencecah 10 pagi. yang lain semua dah ada kiranya aku larrr paling lewat sekali. sembang-sembang sambil layan durrani jalan...manjanye bukan main....tarik tangan aku larrr..nak berdukung lah...adiknya ok jer dia yg lebih-lebih. Kol 11 pagi barulah mak ngan ayah aku masuk. penerbangan 12.45. rasa sedih lah plak wpun cuma 2 minggu jer..InsyaAllah semoga semuanya selamat. Aku suruh mak aku doakan sesuatu kat sana. Harap2 mak aku ingatlah.

Time nak balik lagi sekali Durrani buat perangai...haiii sejak dua menjak ni perangainya mmg menguji kesabaran betol. sabar jerlah...boleh dia nak ikut mak ngan ayah aku masuk dalam. menangis, menjerit2 ni nak masuk juga. aku dah kata pasport tak ada tak leh masuk...nanti kena tangkap polis. manalah dia faham ..last2 aku bawa lari masuk dlm kete. pujuk2 barulah mau diam. Pastu singgah kat kedai mamak kat SEpang tuh...lg sekali perangainya menguji kesabaran aku. Merengek minta tepon..aku ingatkan tepon dlm kete so dukunglah nak pg kat kete...sampai kat satu kedai sebelah kedai mamak tuh dia tunjuk tepon mainan....aduhhh!!!! bila plak dia tahu situ ada jual tepon. sebab tak nak bg nangis beli ler...main lah sekejap...pastu minta lowi..plakkk...hasben aku dah jeling-jeling dah. kalau dgn hasben aku dia takut sikit...ehhmmm..tak der takut aiiahhh..tetap minta juga..last2 hasben aku pg beli. barulah senyum sampai ke telinga dapat tepon ngan lori.




No comments: