Friday, January 2, 2009

mehhh makan mehhh

Seperti biasa lepas balik keje amik anak ngan hubby kat umah mak Ida..pastu terus bg tau kat dia yg esok aku keje minta tolong dia jagakan Durrani dgn Fahim. Nasib baik dia tak ke mana-mana. Tiba-tiba jer naluri makan aku membuak-buak terasa lapo sangat. Ttp hubby aku nak makan burger jer katanya masih kenyang. aku pun bg tau..mama pun nak burger juga pastu belikan nasi ayam yer sebab nak share ngan Durrani. hehheheh alasan ler tuh nak share... Durrani bkn makan sgt pun.



Pas sampai umah terus jer aku belasah nasi ayam..wpun kureng sedap dan memenuhi citarasa aku ttp dek kerana kelaparan aku gagahkan juga makan sampai habis. Ttp tak habis pun Durrani bukan nak makan sangat main jer...dia makan ayam jer sikit-sikit. Yang lain aku larr habiskan. Lepas dah makan nasi ayam aku buka burger plakk...hamboii tak kenyang2 lagi ker??




ala buka balutan dia jer bukannya makan pun ahakss...karang lapar sambil layan tenet aku makan ler. Lagi pun setakat burger sebiji tuh idoklah naik berat badan sampai 1 kg..badan aku pun maintain lagi..harap2 maintainlah sampai bila-bila. Hari tuh masa g klinik timbang dah turun sikit drp 48 kpd 46kg itu berat normal aku. Masa belum ngandung tuh. Wahhh berjaya berjaya..turunkan berat badan secara semula jadi tanpa diet..tanpa rawatan..dan tanpa senaman. Senang jer nak turunkan..ada anak turunlah nanti. Penat jaga anak..itu dah kira senaman lah juga tuh.

3 comments:

anis said...

nak beranaklah...isk...isk..susah no nak menurunkan berat badan ni.dah macam2 cara dah cuba (konon je macam2,padahal diet nasik je,tu pun 3 hari je.pastu...hado???) hihi...tahniah kak ct,well done!

liza said...

Eden dah beranak dua ni bukan makin kurus...makin tombam ado la.Adakah sebab kesan implan?( salahkan implan pulak..)Eden dah malas nak diet.Kurusnya tidak,tapi hampir pengsan dalam kelas...Terimalah seadanya.
Ct, hari malam ko makan tak?

rynas said...

Anis- nak beranak kenalah kawen dulu uols hehhehe

liza- ehhh..aku pun makan pil juga. mula-mula takut jg naik bdn sib baik tak. malam makan mana leh tak makan mahu menggeletar badan