Monday, January 5, 2009

Padamu Kubersujud-afgan


PADAMU KUBERSUJUD

PENYANYI: AFGAN


Ini salah satu lirik lagu yang aku suka. Kalau kita dengar dan benar-benar menghayati lirik lagu nyanyian Afgan Syahreza ini, lagunya sangat menyentuh hati. Cuba dengar dan hayati tiap bait-bait kata-katanya.


Ku menatap dalam kelam
Tiada yang bisa ku lihat
Selain hanya nama-Mu Ya Allah
*
Esok ataukah nanti
Ampuni semua salahku
Lindungi aku dari segala fitnah
**
Kau tempatku meminta
Kau beriku bahagia
Jadikan aku selamanya
Hamba-Mu yang slalu bertakwa
***
Ampuniku Ya Allah
Yang sering melupakan-Mu
Saat Kau limpahkan karunia-Mu
Dalam sunyi aku bersujud


Aku mmg suka lagu yang menyentuh bab ketuhanan. Touching sangat. Rasanya kalau kat sini hanya artis kumpulan nasyid saja yang menyampaikan lagu bermesej Ketuhanan. Dulu adalah Yantzen dengan lagu Insan aku suka lagu tu sampai sekarang. Afgan ni popular dengan lagu Terima Kasih Cinta ttp aku tak berapa berkenan dengan lagu tuh. aku ni kalau dengar lagu, sekali dengar dan boleh berkata" saper nyanyi lagu ni sedapnya" haaa maksudnya mmg lagu tuh sedaplah.

kalau korang nak dengar carilah sendiri..aku try masukkan videoklipnyer..alahai tak dapat plak. kena belajar lagi nie.

No comments: