Thursday, July 15, 2010

pergi PD

Hari ni nak pergi PD, ala dekat jer pun,
Cuma semalaman jer..tapi hati merunsing jer tiba-tiba,
maklumlah nak tinggal anak walau hanya sehari cuma.
Poyo jerkan mama Rynas ni bukannya nak pergi Korea ke, Japan, Sepanyol ker..cuma negeri berjiran sahaja, itu pun semalam jer bukannya tinggal berminggu-minggu,
Apa dah!!!! orang lain tak hairan pun boleh tinggal anak berhari-hari. Tapi kalau sudah tuntutan kerja nak buat macam manakan..
tapi itu lah saya..rasanya semua ibu-ibu begini kot,
Susah nak berpisah dgn anak kan..
lain ler kalau dah besar sikit dah sekolah asrama ke lainlah rasanya kot,
Tapi tak apa harap-harap ok ler,
tapi semalam durrani dah bg tau masa amik dr rumah mak Ida, "mama..esok kakak tidur sini yer umah mak Ida. Boleh tak?" agaknya mak Ida dah bg tau kot kena tidur semalaman.
"Ok sayang..boleh tapi jgn nakal-nakal, jangan gaduh2..bla..bla..bla.."

Itu jer yg saya risau sebabnya adik suka buli kakak ok...
dan kemudian kakak akan mengalah dan menangis sebabnya barang kakak kena bg kat adik..
Pagi ni dah siapkan makanan apa yang patut ala roti, kaya, milo, ribena secara berlebihan dan sewaktu dengannya untuk diletakkan di sana...

14 comments:

Izan Ishak said...

mmg camtulah perasaan bila tinggalkan anak kan. fikir pun mcm2...

Kauthar said...

ohhh..saya amat memahami perasaan rynas itu :D

MAMASYAZA said...

samalah mana2 ibu pun, kalo bab nak tinggalkan anak, memang berat sikit, tak kira la dekat atau jauh peginya tu. akak kalo kena g kursus, mulala risau, pasal anak2 akak walopun mak ayah akak yg jaga, rasa tak sampai hati tinggalkan depa lama2. kesiannn

Rizziela said...

Kalau saya pun tak sanggup nak berpisah dengan anak walaupun 1/2 hari. Apatah lagi seharian meninggalkan anak dirumah tanpa dibelai & disusui

zue @ annaleeya said...

sorg ibu cmtulah... klu blh mmg tak nak berpisah seminit pon dgn anak2.... tp dah tugas tuh, terima jerlah kan???

kirana said...

ct..kot2 la terjumpa org PD yg berminat mcm sy emel awak tu..tolong yer hehehe

eis said...

klu saya pun mmg akan mcm tu. biasalah tu..

Fieza79 said...

sekali sekala nk tgal anak2 mmg rs runsing je kan...

tp fieza dh biyase g sna g sni tgal bdk2...dl mula2 nk tgal rs sedih dn ralat je...hehee..

fabulous.farah said...

huhu..biasalah naluri seorang ibu..mesti sedih nak tinggal anak. xkisah lah jauh ke dekat. sebab sama jer, anak tak de depan mata kan. sabar yer.

Yan said...

yan ni wlupun selalu gak bagi MIL pinjam qis sampai berhari2... ikutkan da biaselakan.. bukan baru festime.. tp tiap kali tu mesti nak nangis rindukan dia.. bukan nak nangis... mmg dah nangispun huhuhu

ibu_Arifa said...

mcm tu lah nasih si kakak..selalunyer kena mengalah ajer..

semoga selamat semuanyer yg kak Rynas.

rynas said...

izan: aaahh mmg semua ibu-ibu begitu.

kauthar: tima kasih memahami

Rizziela: yerlah betul tu tak sanggup

mamasyaza: betul tu kat sana risau kemain

rynas said...

Zue: aahh yerlah zue dh tugaskan

kirana: tulah dh cuba tanya..cam tak derlah pulak

eis: samalah kitakan

rynas said...

Fieza: kalau dh selalu mesti dh biasakan

farah: naluri seorang ibukan

Ibu arifa: mmg pun kakak selalu kena buli

Yan: aahh..sunyi kan anak tak ada