Saturday, July 3, 2010

mari makan petang

Hari ni aku kerja..
Tapi tak ler balik lambat, lepas jer jam 4 petang aku dah keluar office dah
Balik jer sudah semestinya akan singgah di gerai-gerai hadapan Uniten tu,
pada sesiapa yang pernah lalu situ mesti perasan banyak kereta berhenti untuk makan dan beli pelbagai makanan
macam-macam ada, kalau ikut nafsu tengah lapar semua nak dibelinya..
SMS husband dia kata nak mihun sup, anak-anak beli ler nasi ayam...dan aku tentu ler laksa Penang..
Mihun sup utara yang sedap ..sebab guna daging lembu.

laksa penang yang pekat dan terasa ikannya...tak rugi ler beli

Inilah cendawan goreng..rasanya macam ayam goreng..sedap. Pertama kali beli terus kalau jumpa kali kedua akan beli lagi. Actually senang jer nak buat cendawan goreng ni...goreng jer dengan tepung jagung supaya rangup lepas tu cicah dengan sos cili...perghhh...
kalau pergi gerai-gerai kat situ mesti ler ada lagi makanan sampingan yang dibeli seperti pisang goreng dan cendol...rojak pasumbur pun ada. Alahai nak beli ke tak..beli ke tak???..last-last ikut kata nafsu beli juga. ntah bila nak makan...ohhh kira makan malam ler ni...sambil tengok bola Jerman VS Argentina.



18 comments:

sz | m.s.s said...

cik rynas, kalo sy goreng cendawan ni ngan tepung goreng ayam tu...ihiks...yummy!

sayangsayangibu said...

bila membeli..kekadang tertamak pulak kan?

eis said...

sy suka yg rangup2. geram tengok cendawan goreng tu. grrrr..lapar..aummm..

suhida said...

slm,semua2nya nmpk sedap tu.tiba2 terliur na mkn laksa lak.cendawan goreng tu tak pernah lagi rasa.nmpk sedap gak tu.semua la sedap.hihihih...

MAMASYAZA said...

fuhhh laksa...sudah pasti ianya kegemaran akak, terliur akak tengok laksa tu, mesti sedap

fabulous.farah said...

ouh..selalu gak berhenti kat situ beli food..huhu..banyak sikit choice.hehe

ibu_Arifa said...

wah..gambar makanan yg mengiurkan pulak kat sini..alamak..terus rasa lapar pepagi nih.

rynas said...

sz: ohh ya ka..mesti rasa mcm ayam kan?

sayang ibu: mmg pun kalau beli mesti terlebih belian ikut nafsu.

rynas said...

eis: cendawan kalau baru lepas goreng makan panas2 sangat rangup dan sedap

suhida: trylah buat cendawan goreng mmg sedap...

rynas said...

mamasyaza: ohh penggemar laksa jg. marilah kita melaksa hhehehe

Farah: ohh ya ka?? nanti boleh dating ekkk hehhehe.

ibu arifa:hheheh haruslah makan pasni sebab dh lapor

en_me said...

sodapnyerrr..

kakyong said...

menariknya laksa tu.. nak sikit... ;)
kakyong kalo buat sup pun letak sikit cendawan tiram.. anak2 suka., depa ingat tu ayam... ;)

rynas said...

en me: eehhmm sedap.

kak yong: aahh bila goreng rasa cam ayam goreng..lembut jer..

Izan Ishak said...

rynas,
laksa tu nmpak sangat sedap!
dah lama tak makan sendawan goreng~

rynas said...

Izan: nampak pun sedap..apatah lg makan lglah sedap (ayat tak boleh blah) hahhahha

Yan said...

baru pasan da lame jugak tak wat cendawan goreng.. erm dulu2 rajin beli cendawan & goreng..

owhh cendol... lately ni rase tingin sangat nak makan cendol... semalam ujan.. tak besh makan cendol.. arini nak mintak hubby belila..

:: iManja :: said...

wowowowowoww...laksa tu telah mengoncang iman org berpuasa ni...hahaha

:: iManja :: said...

laksa tu mmg mengugat org yg berpuasa ni...hahahaha