Tuesday, July 6, 2010

mana cd ayam???


Baru jer beli macam mana boleh hilang cd ayam? puas aku cari serata ceruk rumah tak jumpa juga. Actually sabtu lepas aku kerja jadi husband aku yang jaga budak-budak. Bila ditanya dia pun tak tahu kat mana. memang kena beli lain ni...kalau ikutkan aku cd penting-penting ni mmg tak akan letak kat TV tu sebab budak-budak akan mainkan...lepas dah pasang aku akan simpan elok-elok.
Tapi itulah bila dapat kat suami...nak menyenangkan kerja dia..pasang cd dan biar begitu jer..
ahhhh membebel pulak aku pagi-pagi ni kan. yerlah dah jadi susah aku nak ajar budak-budak kat rumah. terpaksa guna buku..kalau ada cd ni menarik sikit sebab ada lagu-lagu yang akan membuatkan budak2 cepat ingat.
Bila tanya Durrani," entahlah mama...Fahim buang bakul sampah kot,"
boleh...agaknya betullah kot..
Lepas tu bila aku balik kerja mulalah suruh pasang cd ayam...hahhaha mana nak cari..sebab belum beli yang baru lagi. Guna buku jerlah...nampaknya..

13 comments:

eis said...

eh tak tau pulak ada cd ayam siri bacalah anakku nih. nanti nak carilah. ingatkan cd ayam apa tadi hihi..

Zaidah said...

sabar ajelah mama.....takut terbuang ajekan...

kaklong nuzula said...

Oo dah beli cd abu ada ayam ker? buku bacalah anakku dah guna ker? tgk/ dengar cd dulu pun ok gak.. mesti budak2 suka..

Rizziela said...

INgatkan CD apalah tadi

Fieza79 said...

biyase la tu...CD bagai ni lau tak ilang sekeping dua mmg tak sah..bdk2 nya kije..eheh

rynas said...

sebenarnya vcd Abu Ada Ayam. tapi dua2 anak saya panggil cd ayam..cd ayam.

Yan said...

ape intipati cd tu??

klu yan.. yan mesti tanyer qis mane bnda yg ilang tu.. klu btul dia buang.. dia ngaku..

penah sekali dia p buang anting2 MIL.. satu umah geledah x jumper.. tetibe terdetik nk tanyer qis
"qis nmpak anting2 nenek?"
"qis buang.."
mcm x pcaya..
tanyer lg.. jwpn msh samer.
"qis buang maner?"
dia heret p tong sampah.
hahaha JUMPE!!

suhida said...

hehehe..budak2 mmg suka main cd kan rynas.razi kdg2 siap bwk gi taska lagi,adeh..

Izan Ishak said...

kelakar je bila dia kata adik dia buang dlm tong sampah...cd mcm ni mmg buatkan anak2 seronok kn!

rynas said...

kak long: dah beli cdnya tapi hilang pulak. buku pun dah beli dah tengah ajar dorang ni.

rynas said...

Rizziela: hehheheh..pelik jerkan cd ayam

rynas said...

Fieza: kat rumah bukan setakat cd jer hilang, kdg mekap saya pun hilang jg budak2 main

rynas said...

Yan: cd fonetik untuk ajar anak-anak bnyi fonetik. aahh selalu tanya Fahim dia jwb betul kalau brg hilang