Wednesday, June 23, 2010

Tolong jaga anak lagi yer bang!!!!...


























4 menu untuk tengah hari

PESANAN UNTUK SUAMI TERCINTA!!!!...
Abang...
Minta maaf yer sebab hari ni awak terpaksa jaga anak.
Oleh kerana Baby sitter bercuti menghantar anaknya ke Politeknik,
Mama pula masih tiada cuti jadi terpaksalah meminta
abang menjaga Durrani dan fahim di rumah.
Makanan mama sudah sediakan di dapur,
Ada sayur lemak, sawi goreng, ikan goreng dan tentunya sambal belacan,
kalau nak ulam timun amik sendiri dalam peti sejuk yer.
Jangan lupa mandikan anak-anak yer,
Pakaikan baju, sikatkan rambut suapkan mereka makan,
Jangan biar dia orang main air dalam bilik air,
Panjat rak, panjat meja dan yg sewaktu dengannya,
Lagi satu....dulu masa mama tinggalkan satu hari...
alahai...bersepah satu rumah dengan baju,
habis budak-budak tarik baju yang sudah dilipat,

Abang biarkan saja ekkk...
anak-anak pula pakai baju baru di rumah, baju untuk dibawa jalan,
ok tak per mama tak marah pun,
hari ni mama sudah letakkan baju di tepi meja makan,
baju untuk pagi, tengah hari dan petang ya, jangan salah ambil pula,
Oh hari tu juga budak-budak bg tau awak tidur ekkk sampai ke petang,
Iskkk...nak tidur boleh tapi jangan ler awak lg lama drp budak-budak,
karang budak-budak main benda tak sepatutnya pula,

Ingat tau pesan mama....
Ok itu sajalah..
Oh ya..kalau nak basuh baju lg bagus
On kan saja..baju kotor semua sudah dalam mesin,
senang jer tuh...
Ok sekian,
itulah sahaja pesanan hari ni..kejap lagi mama dah nak pergi kerja ni,

Harap dapat menjaga rumah dan anak-anak dengan baik.
Salam hormat, salam sayang,

drp: MAMA



18 comments:

Izan Ishak said...

bagusnya dpt suami yg memahami dan nak jaga anak bila diperlukan... sedap2 nmpaknya semua laik utk hari ni ye~

fabulous.farah said...

heheh..pesanan buat suami..bestnye nampak labu tu~~~

Fieza79 said...

wahh pesanan yg sgt bermakna..!
sumer dh complete tu senang kije abah..!

rynas said...

Izan: hehhe dah terpaksakan..kalau tak kita suami jerlah kena jaga. ehhh sedap yer..jemput makan

rynas said...

Farah: hehheh labu mmg sedap.

rynas said...

Fieza: Org laki ni kena bg tau kalau tak dia tak tahu semua tu kena buat kan..kan...ke suami saya jer gitu???

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

ehehhe..sib baik dia leh tolong jagakan. if sy ni ..mmg sy la yg kene nak tak nak..sbb en suami bz mengalahkan pak menteri!

dapnye sambal belacan
dahla poser ni..ish
ikan goreng pon sodap..ngeeee

camtula if org laki yg jaga..semua sepah2..ish

Zaidah said...

banyaknyer pesanan..heheheh...baguskan somi mcam tu...

Yan said...

aisey ape ni... tayang lauk pagi2 wat orang terliur... ikan gorengpun nampak sodap huhuuu..

ishh klu hubby yanla... jawapnye antar anak umah makla.. pastu dgn dia2 membuta kat sane.. hampehkan?? nilah susahnye dekat ngan umah mak.. wlupun setengah jam perjalanan.. tp bagi dia dekat..

Momma Mia said...

menu sangat sedap... yum yum... bertuah encik somi.

Rynas, sudi2 vote my doter damia d http://damiaqish.blogspot.com/2010/06/top-6-cutest-baby-face-contest.html

undian anda amatler disayangi.. mmmuuahh

sz | m.s.s said...

ahahhaa...boleh la copy paste ayat pesanan cik rynas ni...esok mr mama kena jaga anak2 juga sbb mama nak p school! :)

Mama Hanim said...

wah pesanan penuh perasaan tu..hehe..

alahai semua nmpk sedap je menu tu..

sayangsayangibu said...

huhu...memang gitulah kan,
kalau kita nak tinggal anak dgn suami ni
kena pesan pesan...
mintak tolong kan... ;p

tp dah pesan pesan pun tifun tifun sms,sms lagi sbb takut enpakwe terlufe ;o

rynas said...

Rose: alah sama ler hubby saya..ni pun sebab terpaksa jaga hehheh

Zaidah: Yer kena pesan byk2 kali kalau tak lupa

rynas said...

Yan: ohh dekat dgn mak mentua lagi best senang nak hantar anak hehhehe

rynas said...

Mamamia: InsyaAllah nanti saya vote.

SZ: Ohh bolehlah tinggal pesanan gitu hehhehe

rynas said...

Mamahanim: mestilah penuh perasaan dan kasih sayang hehheh

Sayangibu: yer suami ni kena selalu ingtkan takut lupa

kakyong said...

manisnya pesanan utk suami.. bersulam gulai labu & sambal belacan.. makan dgn nasi panas beserta ikan goreng, memang tak toleh kiri kanan... ;)

suami kakyong kalo minta tlg dia jagakan anak.. alamatnya terus brrooom bawa ke rumah opahnya... kalo dpt tidur memang tak hengat... hahahaaa... tau2 rumah dah tunggang-langgang...