Thursday, June 24, 2010

cepatnya masa berlalu...

salam hari khamis.
Hari ni puasa untuk hari kedua,
Alhamdulillah...orang lain dah lama habis ganti puasa.
Aku barulah nak berpuasa tak perlah ambil berkat bulan Rejab (sedapkan hati sendiri).
Pagi ni bangun sahur si kecik tak bangun,
Isnin lepas dia pun bangun nak bersahur juga,
Orang makan dia pun makan juga.

Sekejap jer dah Rejab, lepas tu Syabaan, lepas tu Ramadan,
Bila dah sampai Ramadan, kejap jer nak ke Syawal ...Raya ler pulak kita,
Fuhhh!!! bila dihitung kejap kan masa berlalu untuk tahun 2010 ni,
dah habis pertengahan tahun, minggu depan dah Julai.
Lepas tu Ogos, september....tup..tup...sampai Desember....2011 pulak.

Apakah Motif aku nak cerita pagi-pagi nie...
Oh ya aku nak cerita..mengenai masa yang berlalu begitu cepat, setahun tu rasa macam sebulan jer...adakah anda semua rasa begitu????


p/s: Tanpa sedar umur makin meningkat...

4 comments:

Yan said...

yer.. masa cepat berlalu.. pejam celik pejam celik.. Qis harini baru nak masuk 2 tahun.. tup2 dah masuk sekolah..
yan sendiri.. masih terngiang2 zaman persekolahan.. tengok2 skang anak dah nak masuk 2.. hehehe..
errrr komen yan ni tak terpesong dari tajukkan?

A D I A said...

haah nak ramadhan dah kan, kita puasa pun tak habis ganti lagi pun tup2 dah preggy.

sayangsayangibu said...

esok lusa tulat tubeng
insya'allah akak dah boleh pose.. ;p

Ena said...

camtu la kan!.. sangat pantas sehingga kite tak terkejar.. adeihhh!!