Monday, July 13, 2009

ke UKM

Petang Ahad lepas aku pergi menghantar anak buah, kakak Mirah ke UKM. Dah dua minggu dia di sana, masa pendaftaran aku tak dapat hantar sebabnya ada hal penting yang tidak dapat dielakkan. Jadinya petang semalam tu nak tinjau-tinjau, tengok-tengok ler kolej tempat dia belajar. maklumlah aku kan dekat dengan UKM, kalau ada apa emergency ke senanglah kan.

Bila masuk jer UKM, teringat masa aku mula-mula daftar kat USM dulu masa tu yang hantar, mak, abah, kak joyah glamer, abg mie dan suhaili.
Wahhh..ramai betul yer bala tentera yang mengikut. pandaftaran dari pagi sampai ler ke petang penat le kaki ni berdiri. tengok muka kiri kanan, semuanya tak kenal lepas ni lah baru kenal. masa paling sedih lepas dia orang semua balik. maklumlah aku ni tak pernah berpisah dgn family..sebab tak pernah tinggal di asrama. Nasib baik rumah dekat dengan USM. Boleh dikatakan tahun pertama tiap minggu aku cari peluang balik kampung hahhaha..tahun pertama tu kira macam tahun orientasi lagilah tak berapa nak best.


masuk tahun kedua yahooo...barulah merasai keseronokan dan keindahan di sana. Pejam celik pejam celik tak sedar tiga tahun berlalu. Mulalah rasa nak tambah lagi setahun. alamak..cepat betol 3 tahun, aku rasa tak menggunakan sepenuhnya masa 3 tahun itu sebab itu teringin nak kembali ke zaman belajar.


Sekarang ni bila tengok budak2 kepit beg, kepit fail...alahai bestnya belajar. Orang kata sambung lah lagi..aku???? idok ler..zaman belajar aku dah berlalu dah. Bukannya tak teringin ttp aku rasa otak ni dah beku dah...kalau suruh aku belajar juga ntah2 jadi bengong agaknya. Biarlah jadi cikgu kat umah jer ajar anak-anak abc jer.


Kepada kawan-kawan baik aku masa kat USM yang aku masih keep in touch samapi sekarang korang memang best gilerr...kenangan masa kat usm dulu tetap dalam ingatan aku. pada anak-anak buah aku yang dapat sambung belajar kat U, gunakan sepenuhnya masa 3 tahun itu. Jangan ingat nak kerja pegang duit pulak..sebabnya nanti bila dah kerja mesti teringat nak belajar balik.

1 comment:

INTAN said...

aku lupa camne aku bkenalan gan hang ari tuh..hehe