Wednesday, February 25, 2009

Touch & Go

Semalam masa balik keje dan melalui tol Kajang, akukan pengguna touch n go so lalulah laluan T&G itu. kat depan ada 2 buah kereta. tunggu punya tunggu punya tunggu lama nau tak gerak-gerak juga. Kete kat belakang dah makin panjang drp tiga kete dah jadi banyak. Rupa-rupanya kad tak cukup duit...aduhhhlah..sukalah menyusahkan orang. Takkan lah tak tahu kad tuh tak cukup duit..mestilah boleh agak kalau dia selalu guna..alah kalau tak selalu guna pun mesti tahu. Ini dah nyusahkan orang hanginlah juga kalau lorong yg sepatutnya untuk laluan mudah dan cepat dah jadi lorong laluan lembap..cepat lagi laluan tunai.

Ini bukan kejadian pertama dah dua tiga kali juga..pengguna TnG yang tak allert mengenai kad mereka. Lain kali pastikan duit cukup ya barulah lalu laluan TnG kalau rasa2 was-was tuh baik lalu lorong tunai jerlah...untuk selamat dan supaya anda tidak dimaki atau di hon oleh pemandu-pemandu yg lain...

sekian. wassalam.

1 comment:

arediks92 said...

aku x puesshh hati psl touch n go sekarang kalo nk top up. start 9am-4pm kalo x silap aku...
hangin jerkk aku kan selalu top up masa masuk tol UPM tu... dlm 7.10..
hngin jerkk dh beberapa hari aku kena Q kt tunai..., kkdg bernasib mcm ko tu.., ada yg ntah apa2 terkedek2 kt dpn tol gate tu...huhuhu.. tp kkdg kiter pun ada masa kena gitu..:)