Friday, November 5, 2010

patutlah...jam

bangun tidur inilah aktiviti dua beradik pagi-pagi hari..main..main..main dan main
"kakak..Fahim jom mandi cepat, pergi sekolah..mama nak pegi keje,"
nak tahu apa jawapannya, "kejaplah mama...nak main dulu..nantilah kejap.pas main baru mandi ya,"

Kadang-kadang menunggu kejap tu sampai 8.30 baru mandi dan kadang-kadang sampai jam 9 pagi baru keluar rumah hantar ke rumah pengasuh. Nasib baiklah waktu kerja fleksible.

Mulanya ini adalah permainan adik, tapi si kakak pun dah syok main dah.

susun semua kereta satu persatu..



Kadang-kadang panjangnya dr pintu sampai ke ruang tamu. tak kasi kita kemaskan pula tu



tengoklah ni..susun ikut saiz kecil sehingga besar


lepas dah siap susun sampai hujung parking kat tepi pintu kemudian barulah bersiap turun bawah. Adeh!!!...pagi-pagi sekarang ni inilah masalahnya. Bila malam balik kerja susun balik...macam pagi tadi.
tapi aku perhatikan dia orang ni cepat jemu...dalam masa seminggu jer lepas tu main benda lain pulak.

6 comments:

sayangsayangibu said...

baanyaknya mainan...keemaran enariq tu... ;p

eis said...

kat rumah sy pun mcm ni. sepah-susun-sepah-susun..

ibu_Arifa said...

huhu..banyaknyer mainan mereka ni, mcm jd hobi pulak, dok menyusun mainan tu.

Mama AA's said...

lama x msk cni, sbb lama tggalkan blog....
wa... byknye menan... nak sitit...

MummySuri said...

wah, kakak pon minat mainan keta2. macam batrisya gak...lebih minat keta daripada teddy bear. boley geng ni...

Yan said...

hehehe... qispun skang ske menjawap bile suh mandi..
"kejapla ummi.."
tp klu suh basuh tangan.. laju je dia p bilik air..