Monday, November 22, 2010

besarnya buku

Hari tu dapat buku cerita kanak-kanak yang besar lebih kurang saiz badan Fahim.
Ceritanya pendek-pendek jer tapi gambar-gambarnya membuatkan kanak-kanak suka nak tengok.


Ohh terus jer khusyuk untuk sehari dua ni dgn buku tuh..

besar sampai boleh buat alas duduk lagi..alahai tak baik ler duduk atas buku Fahim ooiii..

Kakak lagi excited..hari-hari suruh kita baca buku sampailah dia jemu agaknya...dialog pun dah boleh ingat.



Ohh teruja tgk gambar kucing meow..meow..


Buku cerita besar begini mmg menarik minat anak-anak membaca. Rasanya target pembaca pun untuk yg baru mengenal huruf sebabnya tak banyak muka surat dan ayat. Lukisan kartun mmg menarik hati..lepas tu ada unsur2 positif dalam cerita..harga pun tak mahal RM16 satu dan kalau tak silap ada 8 siri semunya. Buku terbitan PTS Publications.
Wahhh baik punya promote...hehhehe.


6 comments:

Ena said...

hehe..

ena pun ada juga kat umah buku besor camtu.. senang kan dorang nak tengok.. si kakak pulak dok angkut ke hulu hilir masa mula2 dapat dulu.. skrh dah selamat pun kan!.. berebut ngan dak adik la.. haihh

Ati Masrif said...

salam.

budak2 mmg tertarik dgn buku yg besar n colorful kan

Yan said...

ermm yan baru beli buku tuk qis last week.. tp buku kecik jek.. RM4 skeping.. tp ade gambo2 jugakla..
qis pun eksited.. hari2 mintak kite baca.. pastu siap ape y kite cakap tu dia ulang balik.. esok2 hafal la tuh..
bangun tido cari buku.. pegi mane2 nak bawa buku..
tak sbar tunggu dia besar & pandai baca.. leh beli lg..

Izan Ishak said...

izan pun sama rynas...ada 2 buku besar mcm tu. kakak sepupu dorg bagi hadiah. smlm masa pegi kedai buku ingat nak beli lagi...buat koleksi. ehhh...dah terlebih bajet plak...huhu

Elly & Emmy said...

wah besar betul buku tu.. dengan gambar berwarna-warni memang dapat menarik minat anak2 kecil..

kakyong said...

amboi khusyuk nya baca buku besor cam ni..

hmm, kena kumpul duit ni.. nak beli juga untuk anak2..