Thursday, November 19, 2009

pok pet..pok pet...

waktu: Petang ketika pulang dr rumah baby sitter

aku: pok..pet..pok pet...(dalam kereta sedang berbual dengan suami).

Suami: Pok..pet..pok..pet juga. dia cakap aku sahut..aku sahut dia cakap...mula-mula perlahan pastu makin kuat pula. macam tak peduli pula anak-anak...maklumlah dah syok bersembang.

Durrani masa ambil memang dah gaya-gaya nak terlelap dah. maklumlah ambil pun dah dekat 9 malam. mak Ida pesan "nak tidur dah dia orang berdua tu. dah minum susu dah"

Tiba-tiba....Durrani yang dr tadi sedang tidur-tidur ayam..'memasang' telinganya (dia mmg suka dengar org tua bersembang)

Durrani: abah dgn mama ni pok pet..pok pet (perkataan ini aku selalu gunakan bila dia sembang sorang-sorang). Bisinglah...kakak nak tidur pun tak boleh. Diamlah...kakak nak tidur...

terus aku gelak...dan tak jadi nak bergosip lagi dengan suami. Suami pun terus diam sampailah rumah.

No comments: