Tuesday, November 3, 2009

lagi cerita Desaru

Ini sambungan cerita Desaru...dah banyak gambo amik sayang pulak kalau tk uploadkan..
hari kedua melawat Agro Fruits farm, ladang buah-buahan dan penternakan kambing. taklah jauh sangat dr hotel dalam setengah jam jer.
Mula2 ingatkan banyak ler buah rambutan, durian, langsat ker buah-buahan tempatan ni, ttp malangnya bkn musimnyer jd tgk pokok jerlah.

Cerita dimulakan dengan melawat kambing...selain buah-buahan agro fruits ni juga menjalankan penternakan kambing. Kambing import...dan tak busuk cam kambing kampung nie.

Banyak juga..dekat 50 ekor ..berpeluang ler bg makan kambing. kambing ni jenis jinak..bila pegang makin ler suka...

Hehhehe...ada gaya tokey kambing tak???

Kolam ikan yg menjadi tarikan. Banyak sangt ikan peliharaan kat sini.

Ikan2 yg sedang kelaparan..

Arnab pun ada jugak...ttp tak banyak sangat.


Ini jambu..jambu ni mmg first time aku makan. Wangi sangt baunya..rasanya mmg lain drp jambu biasa. Ala-ala cam jambu air..

Ini pulak passion fruit. First time aku makan...katanya kt kampung2 banyak buah nie ttp naper plak aku tak penah makan.

Buah naga..buah yg biasa dimakan. Antara buah2 lain manggis, pisang, rambutan, nangka. durian, nona, pulasan, mangga, jambu batu, belimbing dan lain2.

1 comment: