Wednesday, November 18, 2009

16 November 2009

Akhirnya 16 November 2009 tiba jua..dan itu menandakan hari terakhir aku di Berita Publishing. Bermula Nov 2001-Nov 2009 menggenapkan lapan tahun aku bekerja. Sedih??? sudah tentu... siapa yang tidak sedih meninggalkan tempat mencari rezeki. Daripada bujang, sehingga bergelar isteri dan punya anak dua. Banyak masa dihabiskan di sini. dan ketika memberitahu kepada editor yang aku bakal meletakkan jawatan, terkedu kak ema, diam seketika seakan tidak percaya. Tetapi dia merelakan kerana aku juga punya impian seperti yang lain lebih penting aku pergi di tempat lebih baik daripada sekarang.

Dan akhirnya hari terakhir aku di Bp tiba jua..sukar mengekang air mata drp mengalir namun aku tewas juga. Mendengar ucapan K.ema..oh betapa dia sangat menghargai aku sebagai staffnya. Hampir lima tahun bersama bermula drp I-remaja, kini di Jelita. Walau dia banyak kerenah, kemahuan pelbagai namun perintahnya ku penuhi, kerana aku yakin dan percaya kebolehan untuk mengikut arahan dan berdamping dengan ketua yg ada kala dianggap kawan paling rapat adalah kebolehan istimewa yg mungkin tiada pada orang lain. walau kadang kala tension, berselisih pendapat dan dimarah...alah bisa tegal biasa, "diakan bos ikut sahajalah" itulah tafsiranku. kalau kita berada di tempatnya mungkin begitu juga. Selesai dimarah, kami bergelak ketawa semula, bagai tiada apa berlaku. kemudian bergosip, bertukar cerita malah berkongsi apa sahaja. Itulah yang merapatkan jurang...membuang segala sengketa dan aku percaya itulah yang akan mematangkan aku apabila aku berpindah kerja atau bertukar ketua. Walau apa jua pandangan ramai, baik atau buruk kak ema tetap aku anggap sebagai sifu yang banyak mengajar mengenai kewartawan. Selepas ini kalau ketuaku lebih singa drp dia, atau lebih cerewet drpnya..atau lebih meminta-minta drpnya...aku sudah tidak hairan kerana sudah melaluinya. Selepas ini aku pasti merindui semuanya di sini...pasti.

Malam itu..walau gembira..walau bahagia namun di dalam hati terselit duka, kesyahduan, dan kesedihan yg sukar digambarkan. walau aku boleh bertemu mereka bila-bila masa namun semuanya tidak sama dengan dulu. Melihat air mata rakan-rakan ketika berpelukan, mengiringi kesedihan aku. Semoga persahabatan ini berkekalan sampai bila-bila..aku sangat menghargai kejujuran dan keikhlasan kalian...


aku dan kak Zeda, sama-sama lama di BP. Semakin rapat..semakin dekat sejak aku join jelita.

K.ema bersama gambar kenangan team jelita. Friend's Forever. Lepas ni dah tak leh mendengar bergosip


Anis yg sentiasa cool, sentiasa boleh dan positif. keep in touch ya..

K.ema..5 tahun bersama I-remaja. banyak kenangan manis dengan kak ema ketika menjadi editor I-Remaja.

Shima...grafik artis Iremaja kemudian bertukar ke Jelita

Hazirah Staff baru Jelita sangat komited dan cepat belajar.

Fred..Mat serba boleh...

Aku dan Lili geng paling lama di Bp...Lili kata dia tak ada lg tempat nak lepak...huhuhuhu sedihnya Li..tak per pergi makan nasi beringin nanti ya

Sejak akhir-akhir ini...banyak cerita aku kongsi dengannya. lepas ni jangan putus mengirim berita ya...

Lepas ni mesti rindu nak dengar jeritan k.ema

hadiah drp team Jelita "dapat juga jd cover jelita'"

Inilah staff paling lama di Bp..

Friend's Forever

"doakan kejayaan aku pula di sana"

2 comments:

lili norlaili said...

mencari dan menambah pengalaman yg mmg sedia berpengalaman la ti...aku respek la dgn ko...

Insya-Allah...kejayaan akan sentiasa bersama ko...

snapsqueen said...

citer ni wat aku sedih je...hukhukhuk