Tuesday, November 10, 2009

geng Upin dan Ipin

Sekarang ni cerita kegemaran budak berdua ni kat rumah adalah Geng Upin dan Ipin, sejak beli DVD ni sebulan lalu, aduh tak jemu2 dorang tengok. Kalau hari cuti tu marathon dari pagi sampai ler ke malam. Kadang-kadang aku dapat tgk rancangan kegemaran aku..kalau dpt pun sekejap jer kena pujuk2 dia, " mama tukar chanel jap ekkk...jap jer...tau," .
"Ok...jap yer tau mama," kata dia.

Dan sekarang aku telah termiss drama NUR KASIH huhuhuhu..kalau nak tengok kenalah pasang Dvd kat lab top.
Si kakak sampai dah boleh hafal dialog2 dalam filem ni. Adik pula dah boleh tiru suara Oopet. paling dia suka suara katak di permulaan cerita. Patutlah hari aku dengar Durrani dok bebel2 "iskk..GERAM AKU," mula2 ingat mesti dia dengar masa kat umah Mak Ida ni..ttp bila dengar dialog dalam Upin dan Ipin baru realise dia tiru Sally tu cakap.
Lepas tu kalau dia suruh aku ambil sesuatu benda cam kasut dia, bear atau lambat buat susu boleh dia kata, "MAMA NI LEMBAP LAH.."
aku tanya dia faham ker lembap tu apa..dia gelak2 jer...tgk juga dalam Upin dan Ipin tu ttp tak da pula dialog tuh.
pastu aku kata tak baik tau kata mama lembap..Tuhan marah terus dia tak kata dah. Ttp kdg terlepas juga ler perkataan tuh.


Abaikanlah yer rumah yang bersepah tu. Mmg sentiasa bersepah sokmo..

1 comment:

ennieva fauzi said...

budak2 jiwanya bersih tie...segala yang dicakap orang cepat je meresap dalam hati...cuba ko belikan cd kartun arnab potter tu...cute pun cute then banyak lesson tau...aku yang tua ni pun dok tengok lagi hahaha