Friday, October 1, 2010

open house BPSB...oohh kenangan itu..

Tempat: Berita Publishing Sdn Bhd
Tarikh: 28 September 2010
Masa: 4-7 malam
Selasa lepas ada jamuan hari raya di pejabat tempat lama aku bekerja iaitu Berita Publishing Sdn Bhd (BPSB). Jemputan dibuat seminggu lebih awal. Memang sudah bercadang akan menghadirkan diri. Maklumlah masa nilah dapat jumpa semula semua kawan-kawan kat situ terutama team Jelita.
Hari tu ada dua asgnment 10 pagi di Shah Alam perasmian Jakel terbesar Shah Alam, then terus ke Danau Kota Setapak untuk shoting baju pengantin. Mujur segalanya berjalan lancar, jam 4.30 penggambaran selesai dan jam 5 aku terus gerak dari setapak mencari jalan sesuai mengelak jam. Terus menuju ke Akleh dan keluar ikut smart. Wah kagum pd diri sendiri jam 6 ptg terus sampai BPSB.
ohh kredit untuk pixwoman puan Jamak aton atas ihsan gambar yang aku cilok drp FB nya mohon permisi ya cin Aton. Jgn saman gue...hhehehhe




Lili, antara kenalan yang rapat di BP. berkongsi kisah selepas ramai teman bertukar kerja di tempat lain. Kini sudah bergelar isteri orang..maaf ya Li tidak dapat berkongsi kegembiraan pada majlis perkahwinan ko...



Antara menu petang itu..satey..


Bersama team Jelita..dr kanan kak Azeda (org kuat Jelita), kak Ema editor Jelita, Mizie make up artis, dan paling kiri Vee juga make up artist. Dr belakang kanan Anis Mastura dan Hazirah...



Lagi sekali bergambar bukan senang nak berkumpul begini...sejak aku berpindah tempat kerja inilah baru bersua muka dengan Mizie dan Vee. Dua orang make up artist yang sentiasa membantu meringankan kerja-kerja aku. Sentuhan tangan mereka....hasilnya sangat memukau.



Bergambar bersama dua orang bekas editor Jelita Kak Ana yang kini bertugas di agensi travel (paling kanan) dan kak Wan Sabariah (dua dr kiri) yang kini menjadi orang kuat TV9. Aku sempat bekerja di bawah kak Wan selama setahun ketika majalah I-Remaja masih ada. Di tengah adalah Pengurus Besar BPSB Pn. Zaini Zainuddin.




Gambar lagi....tambahan..Fred, Ina dan Kak Zurin dan paling kanan ialah Aton..sahabat paling rapat di BP tapi masing-masing sudah berpindah tempat kerja. Bila ada masa terluang BP menjadi puncak tempat pertemuan kami.


Majlis tamat jam 7 petang..tapi jam 9 malam baru gerak balik ke rumah.
Dah alang-alang bersua muka, tidak sedar, eehhh dah jam 9 malam...barulah bergegas pulang bersama cik Aton.
Bukan selalu dapat bertemu mereka, cuma di majlis begini saja masanya lebih panjang.
Di sinilah tempat aku bekerja selepas setahun menamatkan pengajian di USM. Hampir 8 tahun bertugas di sini, terlalu banyak kenangan manis, masam, masin dan pahit...drp bujang, berkahwin dan berkeluarga beranak dua...cuma jodohnya tidak panjang dan aku akur untuk merubah kehidupan harus berubah drp sesuatu yang lebih bagus dan rezeki ada di sana..Alhamdulillan.
walaupun bertugas di tempat lain namun kami masih berkongsi cerita ...manisnya saat-saat sekarang.

8 comments:

Ena said...

syoknya....

dah macam artis dah tu...

Fieza79 said...

mmg syok ni...berkumpul ramai2 jamu perot...

MummySuri said...

geng lain x datang ke kakak? seronok nampaknya bertemu mentor...kekeke (gelak sakan) jangan marah arr...

Rashidah Ibrahim said...

Comelnya gambar, asyik layan client.. tak sempat bergambar sama... miss le..

ckLah @xiiinam said...

Selamat menghabiskah hari-hari raya...

lili norlaili said...

tu dia...semua keluar kat sini...hehehe...

apa pun, kredit juga utk makanan..semua sdp2 pd hari tu...

Yan said...

meriah satayy

Elly Emmy said...

fuhh.. byk nya sate..