Friday, October 22, 2010

ayat-ayat untuk suami sekiranya malas masak

-ayat pujukan untuk suami..sekiranya anda malas memasak-
"Abang boleh tak malam ni masak maggi jer?..dah jam 8.30 ni tak sempatlah nak masak nasi...maggi pun sodapkan..kan..kan?"

-ataupun..."tak ada barang2 basah kat dapurlah semuanya dah habis tinggal maggi jer..masak maggi jerlahkan? ok tak?"

-atau..."abang ...mama rasa nak mkan maggilah..teringin ler pulak...makan maggi ekkk malam ni?"

-atau.."abang boleh tak abang yang masak maggi malam ni...mama nak rehatlah..malas nak masak..penat hari2 kena masak,"



dan hasilnya menu malam tadi adalah maggi sup sayur dan telur..

- terima kasih kerana memahami...

11 comments:

Rizziela said...

semalam pun hubby saya masak maggie..tp dia kena masuk sendiri lor..saya dah penat

Ati Masrif said...

hehe..betui tu ayat standart ..bila rasa2 malas nk msk...

POSH76 said...

http://posh76.blogspot.com/

MummySuri said...

atau boleh jugak cakap macam ni "sayang, i malas nak masak, kalau lapar sangat masak je maggi tu. g buat sendiri ye, kalau i buat nanti u x suka...kalau dah buat tu berlebih-lebihlah masaknya" selalunya memang berhasil...hahaha.

mrs.spicy said...

hahaha..jarang2 makan maggi layan~

kakyong said...

kdg2 best juga masak megi mcm ni..
anak2 kakyong pun kdg2 akan request nak megi..

Zaidah said...

sekali sekala makan maggi sedap jugakkan....yummm

ckLah@xiiinam said...

Abang kata...abang nk murtabak magi berinti daging....



:)

umialya said...

hubby akak kalu hari2 mkn maggi, sonok le dia tp tekak kiter yg x daya nak trime..

kalu bleh x mo beli sbb kalu ader stok kt umah, diangkutnya anak beranak, kejap je abis..

SYaMiLa said...

biasa la tu..bila malas melanda...he3...

New Entry "Manusia Zaman Batu Muncul Depan Rumah…"

jeb said...

ayat ke 3 tuh kompem laki hubby cair..huhu..kalo cakap mengidam lagi berkesan rasanya..