Thursday, August 6, 2009

masak time...

Oleh kerana sekarang adalah masa menkuarantinkan diri, jadinya kami sekeluarga juga telah menkuarantinkan diri daripada makan di luar. Minggu ini sudah mula memasak di rumah.
Walaupun sebenarnya selalu bukannya makan kat luar..cuma minta bungkus dan makan di rumah tapi tetap suamiku kena beli di tempat terbuka jugakan..
Jadi sebagai langkah berjaga-jaga aku dan suami makan di rumah saja. walaupun hanya memasak masakan yang terlalu simple..tersangatlah ringkasnya.
Time-time anak tak sihat ni gitu-gitu jerlah makanannya..nak lebih2 tak boleh ler. karang jam 12 baru makan pulak.

Malam tadi aku sudah memasak petai bersama ikan bilis digoreng sekali dgn cili padi dan bawang besar. Sedap uols..berselera makan hahahhaha (ayat tak boleh blah)

Goreng sayur pun yg senang-senang sajork..sawi goreng air. Goreng sayur pun yg senang-senang sajork..sawi goreng air.pastu ikan goreng comil jer ikan. ada 3 ketul..pastu telur goreng. Hahhaha betul2 pakej ekonomik ni.

**** malam ni masak apa pula ya???***

5 comments:

dyeiza said...

uih..sedapnya petai goreng tue..Dah lama x makan petai(dah lama x msk sbenarnya)menu tengari kat umah mu nanti ada tak petai goreng nih..Orang Sarawak teringin nak makan la..Sbnarnya byk lagi teringin Sate kajang yang paling utama.Dah 5 bulan x makan masakan semenanjung..

INTAN said...

dh lama x masak..uwaaaaaa

IdzaRis79 said...

yg simple biasanya lebih sedap dan bermakna...

tambahan hasil dr tgn isteri yg ikhlas...

Yan said...

samela ngan yan..
klu beli tuk masak kat umah mesti cukup2... tuk 2 kali makan jek.. ngam2.. buleh tambah nasi je.. lauk2 takleh tambah hehehe

arediks92 said...

sedapaaaaanyeeeeee petai goreng tu
hujung minggu ni nak buat la uhhh x beleh thn la...