Tuesday, January 19, 2010

hantar anak sendirian

oh..semalam adalah hari pertama aku hantar anak-anak bersendirian. Selalunya tiap pagi aku memang hantar berdua dengan husband, sebabnya saja jer biar suami pun tahu juga cam ner susahnya hantar budak jangan isteri jer yang tiap pagi pg hantar...biar sama2. hehheheh..lagi satu anak jantan aku tu memang manja sikit sebabnya dr kecil tak nak duduk diam dalam car seat. jadi kenalah hantar berdua...
sekarang bila adik dah besar..nak try ler hantar sendirian...
pagi semalam dah siap susu dan biskut dorang untuk makan dalam kereta.
Masa hantar kakak bukan main excited, "mama naik kete mama ekk? uhhh bestnyer"
dia cakap lagi, "mama..mama bawa kete ekkk, cepatlah mama."
lepas tu bila tgk aku drive.."Wah..mama hebatlah,"

hehhehehe..itu ayat tak boleh blah, aku pun kata ," mama memanglah hebat..tgk ni mama bawa kete hantar kakak ngn adik," poyo giler jawapan...
pastu dia sembang lagilah dok pok..pet..pok pet..layan aku berbual.
yang si adik sibuk tengok tengok lori besar, bila lori lalu jer, "mama..mama..oyie becar..becar, " mmg suka betul dpt tgk lori dan best terjerit2 dalam kete. so far semalam..ok...tak ada masalah semuanya mengikut arahan dengan baik...aku kata duduk diam-diam...dorang pun duduk diam2 jer..sambil pakaikan seat belt.

harap2 pagi ni pun berjalan lancar dan selamat..AMIN.

1 comment:

Anonymous said...

hehehhhe kire teruja la tu ko leh drive hehehhe ...
or dorg diam terkejut tgk mama yg super powerr hehehhe :p