Sunday, January 3, 2010

cerita Fahim

Dah lama tak cerita perkembangan Fahim. 010110 tadi fahim dah genap setahun enam bulan.
Bila makin besar makin banyaklah kerenahnya. makin banyak ler akalnya.
tambah pula dah boleh bercakap lagilah pandai meminta...
Bila nak susu, dia akan ambil botol susu sambil bawa kata mama,"mama cucu,"
pastu nak tidur suruh aku ambil bantal dan bear..kalau tak tak nak tido. Pastu, "mama pok..pok," minta aku tepuk bontot dia.

Sekarang nie kalau buang air besar pun dah boleh bg tau sendiri. Sempat juga lah 2,3 kali aku bg dia buang air besar dalam toilet..ttp kat bawah jerlah. Nak pakai pampers pun bkn main susah lagi berlari nak mengejar dia. tengoklah kalau buang air dah boleh bg tau sendiri dah bolehlah ajar tak pakai pampaers. Actualy buang air kecil dia bg tau jugak ttp selepas buang air ler..," mama...cing..cing," itulah bahasa dia. ambil yang hujung jer.



Kesukaannya main kereta..susun2 atas sofa..sambil buat bunyi kereta.

Lg satu dia mmg suka main air. Sekali 2,3 kali nak mandi. pantang nampak aku masuk bilik air sibuk jer dia nak mandi.

Permainan hujung minggu..main kasut aku. kasut yg belum dipakai ler...Tapi kan aku perhatikan budak2 mmg suka pakai kasut orang tua. tak kisahlah selipar ker kasut tinggi ker..kalau dpt pakai mmg best sangat ler tuh.


Ni pula main diary aku..macam2 permainan dorang main..penatnya nak mengemas.

leka betul main diari..lg satu kesukaannya kalau dapat sepahkan buku..

1 comment:

Puteri Satu said...

aqilah pun cam tu ct... suka sangat pakai kasut orang besar.... mang peel bebudak gitu..kan..