Thursday, March 18, 2010

Pergi fashion show...

Petang semalam ada asgment kat hotel Ritz Carlton, Jalan Bukit Bintang. Fashion show butik baru designer baru..
Ohh hebat beb..buat kat dewan besar dengan model2 yang gah macam Tini, Deborah dan beberapa model mat salleh yang lain. Lepas tu jemput pula penyanyi Indon Afgan apa lagi memekik ler anak-anak datin-datin bila si Afgan ni menyanyi. Aku ni kalau tak sebab kena tunggu nak interviu datin dah lama dah aku mengundur diri. maklumlah inilah fashion show paling lama dan panjang...ada 60 kali tukar baju..foyoooo macam nak habiskan satu koleksi jer. Nasib baik ler bersabar..nasib baik juga suara Afgan tu sedap.

Sempat jugalah tengok beberapa artis yang tengah berbual2 tu ada Sofea Jane (wah cantik sangat dia), Dynas (tengah mengandung) , Zahida Rafik, Ning Baizura dengan maknya, Didie Alias, Hans Isaac, pengacara WHI, Nadia. Tetamu VIP Tengku Marsila isteri kepada Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussien. Sangat cantik dan langsing badannya...aku rasa dia antara isteri kenamaan yg sangat pandai menjaga badan.

Dalam tengah dok sibuk2 tengok model berposing terpandanglah satu susuk tubuh yg sangat aku kenal. Tidak syak lagi dia ialah WAN IZHAR ABU BAKAR photografer tempat lama aku bekerja. lately ni suka beno jumpa kengkawan lama...terbukalah cerita lama. sempatlah berbual sekejap..dia pun tengah busy tu ambil gambar mak-mak datin.

Teringat lah dulu kalau buat fashion shoot dengan Wan Izhar ni semuanya kena perfect..kalau ko bawa model yang ala2 pendek, kaki kengkang, muka cam tak siap, lepas tu siap ler ko kena sound. Model ko bawa mesti perfect ok...dan pandai pose. Tapi aku memang suka hasil kerjanya kreatif dan teliti..kalau shoot memang angle dia ambil berbeza. Walaupun background tak cantik tapi gambar yg dia ambil memang meletup. dari situ ler aku banyak belajar...
Tapi yang tak tahannya aku pernah nangis sebab dia tak nak shoot gambar product aku ambil. sebabnya entah tetiba jer moody tak tentu pasal. Huwaaa...sedih siot..rasa cam la la tu juga tak mau bekerjasama dah dengan dia. Ko per hal tiba-tiba jer nak moody??? gitu ler lebih kurang.

Tapi sekarang ni tak tahulah kan dah berubah ke belum...sebab dah lama sangat tak jumpa lepas aku kahwin terus jer dia berhenti keje. ehhmm..dah masuk 4 tahun ler rupanya. Sekarang dia kerja dengan white studio..photografer terkenal tuh.
Agak-agak dia baca tak blog aku ni????
hahhahah mampus kalau dia bacakan...kalau baca pun jgn marah yer Wan...hhehehhe

3 comments:

Anonymous said...

ehhehe Wan tentu x baca.. tp aku tlg pos kan kt dia hehehe *gelak jht*

ennieva fauzi said...

dia memang hangin satu badan tapi rasanyalah...sebab dia nak semua benda berjalan lancar dan perfect...kita fikir yang positif je sekarang tie...

rynas said...

Aton..hahahha..bg tau ler..

benie: sajer ben mengimbau citer dulu2 kdg2 bila ingat best jugakkan