Wednesday, March 17, 2010

Makan..makan...makan...


Semalamkan aku ada asgn kat Food Republic Pavilion, cooking workshop.
Chef tu menunjukkan kepada media cara memasak nasi ayam dan la mien wantan. nasi ayam tu biasalah jerlah resipinya...tapi yang la mien tu memang foyoo memang teruja 'mak' melihat...tiba2 jer tepung yang diuli dan dilambung2 kemudian jadi mee. kalau aku buat mahunya bertahun2 tak menjadi.
Lepas dah habis sesi memasak tu kami dibekalkan 2 kupon satu untuk nasi ayam dan satu la mien wantan. Aku makan la mien wantan jer....itu pun memang tak habis maklumlah tengah hari dah makan...ni makan lagi.
Jadi drp membazir aku, dgn member BH dan pgrafer tapaw ler nasi ayam dan satu la mien wantan.
Bila dah sampai rumah nasi ayam ok ler bagi anak-anak makan...la mien tu memang terbiar jer dalam plastik sebab tak memenuhi selera aku sangat. Aku kalau wantan suka makan kat Chicken Rice Shop jer..

Jam 12 tengah malam tengah menaip barulah teringat, Alamak...wantan.
Haruslah kalau tak makan akan masuk ke bakul sampah esoknya.
Jadi gagahi jugalah panaskan sup wantan...kemudian masukkan dlm mangkuk separuh.
En. suami dah tentu ler tak makan kalau benda yang pelik2 ni...jadi aku makan ler sorang-sorang jam 12 tengah malam lebih. Cam nak sahur ler pulak.

Ni mau bertambah berat badan ni huhuhu...dah ler memang terasa ketat jer seluar.
Tak perlah janji hati senang kan Bennie???
Dah ler sehari sebelum tu asgn kat tanjung Seafood..lepas ambil gambar pemilik restoran...kami dijamu dengan nasi dan lauk pauk yg memang marvelos!!!!! meletop gitu. Tambah2 tomyam dia yang memang Walahhh...original Thai..udang butter, ayam pandan, kerabu udang mmg terbaik.
Aku puji lebih2 pun bknnya aku buat review food pun..ttp memang sedap ler...dan yg penting murah. kalau saper2 nak rasa masakan seafood Thai boleh pg kat Ampang Waterfront 2, Tanjung Seafood...memang da boom lagi terbaik!!!!!( akak.... ni mau dpt makan free lagi puji2 tak hingat ni hehheheh)

Ginilah keje reporter...kalau tiap hari asgn disediakan makanan ( memang biasanya disediakan makanan ler) mana tak berat badan naik. tambah2 kalau pg asgn hotel...huhuhuh...tak leh tahan beb!!!! nak makan walaupun lunch dah makan. Cam ner nak control ekkk...

Itulah sebab masa kat tempat baru ni berat badan dah naik walaupun baru jer masuk 4 bulan. Cam ner kalau setahun ekkk.
tapi aku belum timbang lg ni..tak tahu naik berapa...tapi kalau dah org kata aku berisi...tak reti2 lagi???? huhuhu..sendiri mau ingatlah!!!!

4 comments:

lili norlaili said...

ti..ko mengalami keadaan yg sama dgn aku...badan naik bagai dipam-pam..nak diet tak bole, semua sedap, makan saja skrg ni...adoi...

Anonymous said...

aku suker wantan2 ni kasi ahh sket hehehe

rynas said...

Li...gitulah yer...ko pun naik juga ker..makan Li selagi boleh makan hheheheh

rynas said...

Aton..sedap tu mmg sedap tapi cam cepat muak ler. aku rasa chicken rice shop punya wantan lg sedap.